ستاره خوش پوش و جذاب سینمای ایران محمدرضا گلزار توانست عنوان گران ترین بازیگر سال 90 را به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار سینمایی باشگاه خبرنگاران، محمدرضا گلزار که در 1 فروردین سال 1354 در تهران متولد شد، در سال 1379 برای نخستین بار در فیلم "سام و نرگس" ساخته ایرج قادری بازیگری سینما را تجربه کرد.

وی دراولین تجربه کاری خود نقش جوانی را بازی می کرد که در آستانه اعدام مورد عفو قرار می گیرد؛ جوانی که در مسیرعلاقه به خواهر دوست قدیمی اش درگیر ماجراهایی شده و محکوم به اعدام می شود.

گلزار در اولین تجربه بازیگری خود خوش درخشید و توجه تعداد کثیری از اهالی هنر و همچنین تماشاگران را به خود جلب نمود.

دومین فیلم محمدرضا گلزار پیش از سایر فیلم ها دیده شد. "شام آخر" در جشنواره بیستم فجر (زمستان 80) به نمایش درآمد و از فروردین 81 هم اکران عمومی شد. گلزار نقش دانشجویی را بازی می کرد که عاشق استادش و مادر نامزدش می شد. فیلم البته درباره آن مادر و انتخابش بود اما حضور گلزار می توانست تماشاگران را قانع کند که کتایون ریاحی در نقش استاد و مادر، عاقبت تسلیم وسوسه می شود.

"گل یخ" به کارگردانی کیومرث پور احمد از کارهای دیگر گلزار محسوب می شود و در این فیلم که به نحوی بازسازی فیلمی قدیمی هم به شمار می رود، گلزار در نقش عباس، پس از اتفاقی که برای ترگل دختر مورد علاقه اش پیش می آید، در نبود او دلبسته دختری شده و ترگلی را که همچنان زنده و پابرجاست و تنها به فراموشی دچار شده از یاد می برد.

در بهمن 1382 «بوتیک» ساخته اول حمید نعمت الله در جشنواره فجر به نمایش درآمد. گلزار در نقش جهانگیر، مرد جوانی که سعی می کرد در شرایط سخت آدم سالمی باقی بماند، باعث شگفتی شد. زیبایی چهره گلزار در این فیلم کمی دستخوش تغییر شده بود. او با ته ریش و لباس های ساده یک جوان که همراه با دوستانش در خانه ای مجردی در جنوب شهر زندگی می کرد، نشان چندانی از ستاره خوش پوش و فوتومدل آن روزها نداشت.

محمدرضا گلزار در سال 1382 با بازی در "کما" ساخته آرش معیریان به همراه امین حیایی با ایجاد لحظه هایی به یاد ماندنی، این اثر را به یکی از بهترین های کارنامه هنری خود تبدیل کرد.

فعالیت هنری این هنرمند تنها محدود به بازیگری نبوده و در تجربه اخیر خود "شیش و بش" به کارگردانی بهمن گودرزی نقشی فراتر از یک بازیگر، به عنوان فیلنامه نویس را دارا بود.

"شیش و بش" پس از نخستین فیلم میلیاردی سینمای ایران "آتش بس" که اتفاقا حضور گلزار به همراه مهناز افشار و دیالوگ های شیرین بی سرانجامی که بین دو شخصیت اصلی فیلم ردو بدل می شد در فروش آن بی تأثیر نبود، پا به عرصه فیلم های پرفروش و میلیاردی سال 90 گذاشت.

گلزار در این فیلم در کنار امین حیایی توانست همانند دیگر همکاری های خود با این هنرمند نشان دهد که در شناخت سلیقه مخاطب سینما به آنچه که باید دست می یافت رسیده است.

دوستی تصادفی بین امیر(محمد رضا گلزار) و حسن(امین حیایی)، دو شخصیت اصلی فیلم توانست با نشان دادن یک رفاقت واقعی، صاف و ساده بار دیگر مخاطبان را بر سر ذوق آورد.

"در امتداد شهر" ساخته علی عطشانی که در جشنواره سال گذشته با نام "شش نفر زیر باران" برای اولین بار به نمایش در آمد یکی دیگر از آثار کارنامه او است که شاید به دلیل فصل بد اکران به فروشی که چهره اصلی محمد رضا گلزار تضمین کننده آن بود نرسید.

وی در این فیلم برای سومین بار پس از توفیق اجباری و شام عروسی نقش خودش را بر روی پرده سینما بازی کرد.

"شام عروسی" که حضور افتخاری گلزار را برای مخاطبان به ارمغان آورد در مقایسه با "توفیق اجباری" که مسائل کاری و زندگی خانوادگی یک هنرمند مشهور به مانند محمد رضا گلزاررا به تصویر می کشاند، از استقبالی که نصیب "توفیق اجباری" شد برخوردار نبود.

"ساخت ایران" عنوان سریالی برای پخش نمایش خانگی است که در این سریال به کارگردانی محمد حسین لطیفی، بار دیگر شاهد نقش آفرینی گلزار در کنار امین حیایی هستیم.



از دیگر آثار سینمایی گران ترین بازیگر سال 90 می توان به دو خواهر ساخته محمد بانکی، دموکراسی تو روز روشن دومین همکاری با علی عطشانی، مجنون لیلی به کارگردانی قاسم جعفری، کلاغ پر ساخته شهرام شاه حسینی، تله ساخته سیروس الوند و ... اشاره کرد که با چشم پوشی از پستی و بلندی های آن ها، هرکدام از این آثار نقطه عطفی در مسیر پیشرفت این هنرمند محسوب می شود./ی2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
سایت گلزاریا
۰۱:۵۶ ۰۳ تير ۱۳۹۳
عالی عالی عالی هستییییییییی رضا ♥
Iran (Islamic Republic of)
masi
۲۱:۰۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۱
عجیجم فداش شم همیشه خوب بازی میکنه