صادرات نفت خام عراق در 19 روز نخست ماه مارس به میانگین یک میلیون و 810 هزار بشکه در روز رسیده است.

به گزارش

سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران

و به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس آمارهای کشتیرانی، صادرات نفت خام عراق از پایانه‌های صادراتی بندر بصره در 19 روز نخست ماه جاری میلادی با 150 هزار بشکه رشد همراه بوده است.


بر اساس این گزارش، صادرات نفت خام عراق از پایانه های نفتی بندر بصره در ماه فوریه به مجموع یک میلیون و 660 هزار بشکه در روز رسیده بود.

یک مقام نفتی عراق دو هفته گذشته اعلام کرده بود: دولت عراق در نظر دارد کل صادرات نفت خام خود در ماه آوریل را به دو میلیون و 300 هزار بشکه در روز افزایش دهد.

این مقام نفتی همچنین پیش بینی کرده بود: مجموع صادرات نفت خام عراق در ماه مارس به میانگین دو میلیون و 250 هزار بشکه در روز می رسد.

میانگین صادرات نفت خام عراق از پایانه های نفتی بندر بصره در سال گذشته میلادی حدود یک میلیون و 700 هزار بشکه در روز بوده است.

وزارت نفت عراق در حال ساخت چهار پایانه نفتی شناور است که هر یک ظرفیت صادرات روزانه 850 هزار بشکه نفت خام را دارد، اما راه اندازی نخستین پایانه نفتی شناور این کشور که ابتدا قرار بود اول ژانویه 2012 به بهره برداری برسد تاکنون چند بار به تاخیر افتاده است.

افزایش ظرفیت صادرات نفت، یکی از بخش های اساسی برنامه توسعه و احیای صنعت نفت عراق به شمار می رود؛ به طوری که این کشور هم اکنون پس از رهایی از سال ها جنگ و تحریم اقتصادی در نظر دارد به جرگه تولید کنندگان و صادر کنندگان عمده نفت جهان بپیوندد./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار