مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: استانداردهای لازم به دفاتر پیشخوان دولت و کارگزاری ها ابلاغ شده تا بتوانند خدمات خود را به سایر سازمانها هم ارائه دهند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت رحمت الله حافظی اظهارداشت: در صورت تعطیلی کارگزاری ها بسیاری از فعالیتهای شعب تامین اجتماعی مختل می شود و با توجه به اینکه جایگزینی برای کارگزاری ها وجود ندارد بنابراین بدون تردید فعالیت آنها باید تدوام پیدا کند.

وی گفت: درآمد سازمان تامین اجتماعی در شهریور ماه امسال 1498 میلیارد تومان بوده است و این درآمد با توجه به فضای اقتصادی کشور معنی دار است.

به گفته حافظی، میانگین وصول ماهیانه در 6 ماه نخست سال گذشته 980 میلیارد تومان بود در حالی که هزینه ماهیانه سازمان 1400 میلیارد تومان بوده است.

وی تاکید کرد: ارتقاء خدمات بیمه شدگان تنها با تعامل صحیح میان بخشهای مختلف تامین اجتماعی از جمله شعب و کارگزاریها قابل انجام است.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: براساس سیاستهای کلان سازمان تامین اجتماعی و اصل 44 قانون اساسی، تامین اجتماعی به عنوان بخشی از نظام در این راستا حرکت کرده و کارشناسان وظیفه سیاستگذاری و نظارت را برعهده دارند و باید به این سمت حرکت کنند.

حافظی گفت: تامین اجتماعی باید وظایف نظارتی و حاکمیتی را بر عهده بگیرد و از درگیر شدن در کارهای تصدی گری خودداری کند.

وی نبود نیروی انسانی و فضای فیزیکی را از مشکلات تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: سازمان ساز و کاری برای گسترش این چنینی ندارد و باید به سمت روش های جایگزینی حرکت کرد.

حافظی اظهار داشت: استانداردهای مربوطه به دفاتر پیشخوان دولت و کارگزاریها هم ابلاغ شده تا بتوانند خدمات خود را به سایر سازمانها هم ارائه دهند و حجم عملیاتی آنان گسترده تر شود.

وی گسترش فعالیت کارگزاریها به معنی تهدید موقیعت شغلی همکاران شعب نیست و باید آنان وظایف نظارتی را برعهده بگیرند.

حافظی گفت: برخوردهای سلیقه ای در شعب ممکن است ناشی از گویا و شفاف نبودن دستورالعمل ها باشد و باید این دغدغه را برطرف کرد.
 

/ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار