يك متخصص گوش، حلق و بینی اظهار کرد: در گذشته اعتقاد بر این بود که 18 ماهگی جراحی انجام گیرد ولی هم اکنون به دلیل وجود تکنیک های جراحی این کار 10 تا 12 ماهگی توصیه می شود.

دکتر حامد امامی، عضو هیئت علمی دانشگاه علون پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: شکاف لب یک بیماری مادرزادي است که در این بیماران لب تشکیل نشده و کامشان باز است.
وی گفت: این بیماران در بدو تولد این مشکل را دارند و در اوایل مشکلاتی در تغذیه کودکان و اثراتی در روح و روان والدین می گذارد.
امامی تصریح کرد: زمان جراحی در شکاف لب باید در کودکانی که به 10 هفته رسیده اند انجام گیرد تا این فاصله که کودک جراحی شود وسیله ای به نام موادینگ در آن محل قرار گرفته و شکاف را کوچک می کند تا جراحی راحت تر انجام گیرد.
این متخصص گوش، حلق و بینی اظهار کرد: در گذشته اعتقاد بر این بود که 18 ماهگی جراحی انجام گیرد ولی هم اکنون به دلیل وجود تکنیک های جراحی این کار 10 تا 12 ماهگی توصیه می شود.
وی خاطرنشان کرد: شایعترین عارضه درمان های شکاف کام این است که سوراخ هایی باقی مانده و مشکلی مانند تودماغی صحبت کردن بوجود می آید.
استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: با روش های دقیق تری که انجام می شود بازسازی عضلات کام صحیح تر انجام و احتمال به وجود آمدن سوراخ نیز کمتر خواهد شد./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.