رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: مهم ترین دغدغه مسئولان و مردم در حال حاضر اشتغال است چرا که ارتقای وضعیت اشتغال پیشرفت و توسعه را در بخش های مختلف به وجود می آورد.

کوروش پرند در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: با توجه به دغدغه اشتغال در کشور به منظور تقویت و توسعه همکاری های متقابل آموزشی پژوهشی و افزایش مشارکت محققان و کارشناسان و هم چنین تمسک به ارتقای بهره وری کیفیت تولیدات ملی، سطح کیفی آموزش منابع انسانی فنی و تخصصی در حوزه مهارت های نوین و راهبردی مورد نیاز صنعت و معدن کشور تفاهم نامه ای با خانه صنعت معدن و تجارت ایران منعقد کرده ایم.
وی افزود: این تفاهم نامه هم چنین باهدف تحقق قانون و برنامه پنجم توسعه و نقشه جامعه علمی کشور نیز بوده است.
رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور خاطر نشان کرد: تحقق اهداف و سیاست های اسناد بالا دستی و سیاست های کلی اشتغال ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و فراهم کردن بستر حضور موثر کشور در حوزه آموزش مهارت های نوین راهبردی از اهداف اصلی انعقاد تفاهم نامه مذکور است.
در ادامه عنیمی فرد رئیس خانه صنعت و معدن و تجارت ایران به تفاهم نامه منعقد شده با سازمان فنی و حرفه ای اشاره و اظهار داشت: با توجه به جایگاه ویژه آموزش های مهارت در کشور این نوع آموزش ها می تواند نیروی کار کشور را به سمت و سوی مهارت آموزی سوق می دهد.
عنیمی فرد خاطر نشان کرد: تجربه کاری به همراه داشتن مهارت و مدرک دانشگاهی می تواند فرصت مناسبی را در اختیار افراد قرار دهد تا بتوانند شغلی در خور توان خود را داشته باشند.
در پایان نیز فرماني فر رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان بیجار از ایجاد کارگاه آموزشی تراش و فرز CNC در مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: در راستای توسعه و گسترش آموزشی های فنی و حرفه ای و مهارتی ، کارگاه آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی، کارگاه آموزشی تراش و فرز CNC این مرکز راه اندازی شد تا جوانان به راحتی بتوانند به فراگیری آموزش های مهارتی دسترسی داشته باشند.
فرمانی فر خاطر نشان کرد: آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی در شهرستان بیجارد در مرکز برادران و خواهران در بیش از 10 رشته مهارتی ارایه می شود./ل
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار