با توجه به مشكلات اساسي در بخش دامپروري كشور، كاهش شير باعث نابودي صنايع لبني مي شود.

محمدرضا اسماعيلي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: از جمله كاهش علوفه و افزايش قيمت تمام شده دامداران، باعث كاهش توليد شير و فلج شدن كارخانجات صنايع لبني شده است.
وي ادامه داد: به علت گراني علوفه، هر روز دامداران گاوهاي زيادي را به كشتارگاه ها مي برند كه اين موضوع باعث تعطيلي برخي از كارخانجات صنايع لبني مي شود.
اسماعيلي تصريح كرد: ما آمادگي همكاري با اتحاديه دامداران در خصوص حل معضل شيرخام را داريم.
وي ادامه داد: سرانه ي مصرف شير در ايران بسيار تاسف بار است به گونه اي كه سرانه ي مصرف جهاني يك فرد سالانه 270 ليتر مي باشد اما سرانه ي مصرف در ايران 70 ليتر است.
مدير عامل اتحاديه صنايع لبني ايران افزود: بسياري از كارخانه هاي صنايع لبني با بروز مشكلات و ضررهايي كه مي بينند به دليل عشق به توليد، هنوز ادامه ي كار مي دهند.
وي تاكيد كرد: با توجه به كمبود شيرخام در كشور بسياري از كارخانه ها با نيمي از ظرفيت خود مشغول كار هستند و نياز اساسي به شيرخام دارند كه بايد براي حل معضل شيرخام چاره اي انديشيده شود.
وي خاطر نشان كرد: صنايع لبني از مشكلات دامداران با خبر است اما به نوعي مشكلات آنان گريبانگير صنايع لبني كشور نيز شده است و دولت براي برپايي صنايع کلبني بايد دنبال راه چاره اي باشد./گ
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار