معاون علمي و فناوري رياست جمهوري گفت: برنامه اين معاونت در سال جاري اجراي طرح‌هاي محصول محور منجر به ارتقاي توليد داخلي خواهد بود.

دکتر نسرين سلطانخواه با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران بیان داشت: معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و بنياد ملي نخبگان از دستگاه هاي پيشتاز در امر توليد فناوري به كالا و محصول هستند كه اين دستگاه ها توانسته اند در فعاليت هاي خود چرخه علم را به فناوري تبديل كنند و اين مسير با توجه به نامگذاري امسال به عنوان سال «توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني» نيز ادامه مي يابد.

وي افزود: بنياد ملي نخبگان در روند تبديل فناوري به محصول در قالب طرح هاي كلان ملي فناوري برنامه ريزي هايي انجام داده است كه مي توان به طرح كلان توليد داروهاي وارداتي با وزارت بهداشت اشاره كرد كه اين روند در سال جاري نيز ادامه مي يابد.

معاون علمي و فناوري رياست جمهوري تصريح كرد: در سال جاري اجراي طرح هاي محصول محور كه منجر به ارتقاي توليد داخلي مي شود در معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و بنياد ملي نخبگان ادامه خواهد یافت و از ديگر برنامه هاي اين معاونت ارتقاي شركت هاي دانش بنيان است تا از اين طريق بتوان به تجاري سازي فناوري و دانش در كشور دست يافت؛ زيرا اين روند بستر مهمي براي توليد محصولات دانش بنيان است./عط

 

* براي مشاهده آخرين اخبار دانشگاهي اينجا را كليك كنيد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار