رییس فدراسیون دوومیدانی جمهوری اسلامی ایران گفت:با توجه به وجود استعدادهای بزرگ ،چهارمحال وبختیاری اكنون به قطب دوومیدانی ایران تبدیل است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران   شهرکرد:

' افشین داوری ' روز یكشنبه در دیدار با استاندار چهارمحال وبختیاری گفت :چهارمحال وبختیاری هم اكنون در برخی از رشته های دوومیدانی مانند دوی 800متر و پرتاب دیسك ،قطب پرورش استعدادهای ایران است.

وی افزود: وجود بزرگان دوومیدانی كشور از جمله 'سجاد مرادی '،'محمد ارزنده ' ، 'روح الله عسگری '، برادران صمیمی، برادران شیران و دیگر دوومیدانی كاران ایران ، این استان را به پایگاه قهرمان پروری دوومیدانی ایران كرده است.

استاندار چهارمحال وبختیاری، نیز با اشاره به حضور ملی پوشان نام آور ایران در این استان تاكید كرد: چهارمحال وبختیاری به قطب مهم دوومیدانی آسیا تبدیل خواهد شد.

'علی اصغر عنابستانی' در این دیدار افزود: چهارمحال و بختیاری هم اكنون قطب مهم استعداد پروری دوومیدانی ایران است و باید برای رسیدن به قله های بزرگ جهانی، این استان به قطب دوومیدانی آسیا تبدیل شود.

وی گفت : در برخی از رشته ها مانند پرتاب دیسك، دوهای سرعت و پرش سه گام، چهارمحال وبختیاری حرف اول را در ایران می زند و باید از این ماده ها برای قهرمان پروری حمایت كرد.

عنابستانی تصریح کرد: مسؤولان چهارمحال وبختیاری تلاش خواهند كرد تا امكانات بیشتری را برای توسعه این رشته ها در استان فراهم كنند؛ چرا كه ورزشكاران دوومیدانی این استان با كمترین امكانات بیشترین مدالهای بازیهای آسیایی را به دست آورده اند.

مدیركل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز گفت:اگر امكانات لازم برای توسعه دو ومیدانی فراهم شود و انگیزه ورزشكاران نیز افزایش یابد و بزودی این استان قطب مهم ورزش دوومیدانی آسیا می شود.

'محمود شمسی پور' افزود: احداث كمپ تیم های ملی ایران در شهركرد می تواند این استان را قطب قهرمان پروری در همه رشته ها كند و این یكی از مصوبات دور سوم سفرهای استانی رییس جمهوری و هیات دولت به چهارمحال وبختیاری است كه در حال پیگیری است.

گفتنی است، در این دیدار 'عباس صمیمی شلمزاری ' نایب قهرمان مسابقات پرتاب دیسك آسیا در دهه 80 رییس فدراسیون دوومیدانی را همراهی كرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.