سيد احمد حسيني غزلسراي معاصر كشور كتاب آنتولوژي غزل "روزگار ما" را به همراه 4 كتاب ديگر با عناوين چسبي به نام زخم، ‌ساراييسم،‌ چهار بيست و يك و انتولوژي سه بعلاوه يك به بيست و پنجمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران مي‌برد.

سيد احمد حسيني غزلسراي معاصر كشور در گفتگو با خبرنگار

حوزه ادب باشگاه خبرنگاران

با اشاره به تمايل خود به ارائه 5 كتاب با عناوين غزل روزگار ما، چسبي به نام زخم، ساراييسم،‌ چهار بيست و يك و سه بعلاوه يك افزود: كتاب آنتولوژي غزل "روزگار ما" با دربرگيري اشعاري از 200 شاعر غزلسراي معاصر كشور از سال 1350 تا 1370 به معرفي غزل معاصر ايران به مخاطبان مي‌پردازد.

وي با برشماري شاعراني چون محمد سعيد ميرزايي، حامد ابراهيم پور، سيد مهدي موسوي، شيما شهسواران احمدي، هادي خوانساري، مريم جعفري و فاضل نظري به عنوان تعدادي از شاعران ذكر شده در كتاب آنتولوژي غزل "روزگار ما" گفت: اين كتاب 400 صفحه اي از مركز انتشاراتي جمهوري روانه بازار كتاب مي شود.

اين شاعر كتاب چسبي به نام زخم را مجموعه 33 غزل عاشقانه و اجتماعي دانست و اظهار داشت: از ميان غزل هاي گنجانده شده در اين كتاب 80 صفحه اي مي‌توان به ملاقاتي شلوغي و اعترافات يك جنايتكار اشاره كرد.

حسيني با اشاره به چاپ و نشر كتاب چسبي به نام زخم به همت انتشارات فصل پنجم گفت: اين مركز انتشاراتي نقش خود را در چاپ و نشر كتاب ساراييسم هم ايفا كرده و اين كتاب 88 صفحه اي را با گنجايش 35 غزل در فصول چهارگانه نامت را به پرنده ها بخشيدي تا پرواز را بياموزند، سارا كبوتر نيست دنيا را نديده، ساراي پشت ميله ها رنگش پريده، اينجا خانه شاعران ايران نيست و دنيا عجب درياي بي رحمي است سارا، سارا عجب دنياي بي رحمي است،‌دريا براي ارائه در بيست و پنجمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران آماده كرده است.

اين شاعر در بخش ديگري از سخنان خود كتاب چهار - بيست و يك را به صورت كتابي مشتمل بر يك شعر بلند نيمايي و محاوره اي عاشقانه - اجتماعي معرفي كرد و اظهار داشت: اين كتاب 72 صفحه اي به دو زبان فارسي و ايتاليايي به مخاطبان ارائه مي شود.

وي در پايان كتاب سه بعلاوه يك را كتابي با ظرفيت دربرگيري اشعاري از 30 رباعي سراي معاصر دانست و خاطرنشان كرد: اشعاري از ايرج زبردست، جليل صفربيگي، بيژن ارژن، حامد ابراهيم پور، محمد حسن جمشيدي، پروانه بهدادي آزاد نيز در ميان اشعار آمده در اين كتاب ديده مي‌شوند.

لازم به ذكر است، سيد احمد حسيني در گذشته كتاب هايي چون تهران، خيابان جمهوري و شايد باز هم بنويسيم را در كارنامه كاري خود ثبت كرده است./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار