عضو كميسيون فرهنگي مجلس گفت: عدم نظارت بر چگونگي اجراي برنامه هاي حوزه فرهنگي كشور موجب شده كه افزايش ها تاثير چنداني در رونق فرهنگي نداشته باشند.

جواد آرين منش نماينده مشهد و كلات در مجلس شوراي اسلامي، در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در مورد افزايش بودجه91 در بخش فرهنگ و هنر، اظهار داشت: گزارش هاي مركز پژوهش هاي مجلس حكايت از عدم افزايش اعتبارات بخش فرهنگي دارد و اين در حالي است كه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي بر افزايش بودجه بخش فرهنگي در سال جديد تاكيد دارد.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس ادامه داد: اعتباراتي در قالب يكي از جدول هاي بودجه به مبلغ 1500ميليارد تومان به بخش استان ها اختصاص يافته تا صرف توسعه فرهنگ و هنر استان ها شود كه مبلغ اين اعتبارات با سال گذشته تفاوتي ندارد.

وي در تحليل و آسيب شناسي مشكلات فرهنگي كشور، اظهار داشت : افزايش اعتبارات بخشي از مشكلات عرصه فرهنگ و هنر را برطرف مي كند و مهمترين شاخص برون رفت از اين مشكلات، اجراي مهندسي دقيق فرهنگي در اين عرصه است.

آرين منش عدم هماهنگي ميان دستگاه هاي فرهنگي كشور را از مهمترين معضلات پيش روي عرصه فرهنگ دانست و تصريح كرد: برخي قوانين و بخشنامه هاي فرهنگي روي كاغذ مي مانند و مسئولين روند راكد توسعه فرهنگي را به كمبود اعتبار و بودجه نسبت مي دهند.

اين نماينده مردم مشهد و كلات در مجلس افزود: افزايش اعتبارات فرهنگي در جايي راهگشا و موثر است كه برنامه هاي مدوني در مسير توسعه فرهنگي تدوين و اجرايي شود.

وي اعمال نظارت دقيق بر عرصه فرهنگي را از ضرورت هاي جاري جامعه دانست و اظهار داشت: عدم نظارت بر چگونگي اجراي برنامه هاي حوزه فرهنگي كشور موجب مي شود كه افزايش ها تاثير چنداني در رونق فرهنگي نداشته باشند.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس خاطر نشان كرد: مهندسي فرهنگي ضرورتي است كه در شرايط حاضر به فراموشي سپرده شده است .

چندي پيش سيد محمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از افزايش بودجه و اعتبارات بخش فرهنگ و هنر در سال جاري خبر داد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار