هنر انقلاب اسلامي با توجه به وجه تفكري و عقيدتي آن هنري متفكرانه و محتوا گرايانه است.

احمد شاكري، نويسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران، در خصوص پيوند ميان هنر و انقلاب اسلامي گفت: در خصوص پيوند ميان هنر و انقلاب چند وجه وجود دارد كه يكي از اين وجوه رابطه‌ي ميان ماندگاري يك انقلاب با بازتاب آن در ميان هنر متناسب با آن و ديگري آن است كه انقلاب در ذات خود زاينده هنر و يا ابزارهاي هنري است.

وي افزود: اين خصيصه تنها منحصر به انقلاب ها نبوده و با مرور تاريخ در مي‌يابيم كه تمامي جنگ ها و يا ديگر وقايع موجود در جوامع بشري به نوبه خود زاينده گونه اي خاص از هنر بوده اند كه به نحو آشكاري بر روند تحول صوري و معنايي هنر تاثير گذاشته اند.

شاكري در خصوص تاثير انقلاب اسلامي بر بالندگي هنر كشور گفت: از لحاظ تاريخي و حقوقي بيان مواردي در هنر و خلق آ‌ثار متعدد در رابطه با انقلاب اسلامي به معناي نزديكي هنر با انقلاب اسلامي و تاثير پذيري از آن است.

اين نويسنده ادامه داد: همچنين از لحاظ نظري و بن مايه هاي فكري نيز از آنجا كه وجه قالب بر انقلاب ما وجه تفكري و عقيدتي بوده است بنابراين هنر بعد از انقلاب اسلامي هنري متفكرانه ومحتوا گرايانه بوده است.

شاكري در خصوص اين كه نويسندگان چگونه مي‌توانند هنر خود را در خدمت انقلاب اسلامي قرار دهند اظهار داشت: نويسندگان بايد به عمق انقلاب توجه داشته باشند و لايه ها و مراتب انقلاب اسلامي را كه برخي مشهود و برخي نيز پنهان بوده را به خوبي نمايان سازند.

وي خاطرنشان كرد: البته رسيدن به عمق انقلاب اسلامي كه اصل آن برپايه ولايت ائمه و ولايت فقيه استوار بود كار مشكلي است كه تنها در صورت مومن بودن و مومنانه زندگي كردن و تعهد نويسنده نسبت به اين مسائل امكان پذير است/ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار