وزارت علوم و دانشگاه تهران، به عنوان باني اصلي برگزاري جشنواره تئاتر دانشگاهي در راستاي تبليغات و اطلاع رساني ضعيف عمل كرد.

بهرام تشكر، ‌كارگردان تئاتر و شركت كننده در پانزدهمين جشنواره تئاتر دانشگاهي، با نمايش بداهه گويي آلما، نوشته اوژن يونسكو،‌ در خصوص وضعيت برگزاري اين دوره جشنواره به خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: به نظرم جشنواره پانزدهم تئاتر دانشگاهي، به نسبت جشنواره بي صدايي بود و يكي از دلايل اصلي آن مي تواند تبليغات ضعيف باشد.

وي افزود: بخش اصلي و عمده اجرايي يك نمايش و جذب تماشاگر آن، تبليغات است براي برگزاري يك جشنواره موثر و مطلوب، اگر با تبليغات درست روبرو نباشيم. نتيجه مناسبي نخواهيم گرفت چنانچه بهترين و بزرگترين فستيوال هاي دنيا نيز بدون تبليغات بازخورد خوبي ندارند.

تشكر با اشاره به اينكه تبليغات ضعيف جشنواره به عملكرد وزارت علوم به عنوان باني و برگزار كننده اين جشنواره برمي‌گردد، اظهار داشت: عملكرد ضعيف از لحاظ تبليغات در اين جشنواره از سوي دبيرخانه نبود به نظرم وزارت علوم و دانشگاه تهران به عنوان برگزار كننده اصلي، بايد در خصوص پوشش خبري اين جشنواره برنامه ريزي و اقدام مي‌كرد.

وي ادامه داد: هر سال و هر چه به جلو مي رويم ميزان استقبال از جشنواره تئاتر دانشگاهي كمتر مي شود برخي از آثاري كه در اين جشنواره اجرا مي شود به مراتب از لحاظ خلاقيت و نوآوري قويتر از آثار جشنواره هاي ديگر و حتي فجر است و به همين خاطر بايد مورد حمايت باشد.

تشكر در خصوص برنامه ريزي زماني اجراها گفت: متاسفانه ساعاتي كه براي اجراي نمايش ها مشخص شده بود نيز مشكل داشت، زيرا وقتي ساعت اجرا حدود 2 و يا 3 بعد ازظهر باشد رسيدن به مكاني چون تالار مولوي كه به نوعي مركز شهر است و در طرح ترافيك نيز قرار دارد مشكل ساز است.

اين كارگردان در رابطه با اجراي بداهه گويي آلما بيان كرد: اين اجرا طبق ساختار كلي نوشته اوژن يونسكو بود، اما من در جزئيات آن دست بردم و تلاش كردم كه طبق نيازهاي روز مخاطب و با توجه به قابليت متن در اين خصوص موفق عمل كنم.

وي در ادامه ابراز كرد: متاسفانه در دانشگاه ها و حوزه ‌آموزش با نبود مديريت هماهنگ كلان روبرو هستيم و گاه به دليل كم تجربگي برخي از اساتيد با آموزش ها و اطلاعات غلط روبرو مي شويم كه اتفاق خوشايندي نيست.

تشكر در خصوص برنامه اجراي عمومي اين نمايش خاطرنشان كرد: اين اجرا محكي براي گروه به منظور اجراي عمومي بود اميدوارم وعده هاي مسئولان در رابطه با اجراي عمومي آثار در تالار مولوي عملي شود.

شايان ذكر است، بداهه گويي آلما با 5 بازيگر در پنجمين روز جشنواره ميهمان تالار اصلي مولوي شد.

گفتني است، پانزدهمين جشنواره تئاتر دانشگاهي امروز يكشنبه 31 ارديبهشت به كار خود پايان مي دهد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار