فرماندارشهرستان کهگیلویه گفت:چند نرخی بودن قیمت برخی اقلام مهم مصرفی باعث شده که گرانی و تورم در این شهرستان ایجاد شود

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، از کهگیلویه و بویراحمد سید ناصر رضایی در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان کهگیلویه افزود:گرانفروشی و گرانی دو بحث جدا از هم می باشد که چند نرخی بودن برخی اقلام مصرفی گرانفروشی را به وجود آورد.
وی یکی از مهمترین موضوعات جلسه را به مبارزه با گرانفروشی عنوان و اظهار کرد :باید تمام دستگاههای شهرستان برای مبارزه با گرانی بسیج بشوند تا این مشکل چند نرخی بودن که باعث گرانی شده از بین برود.
فرماندار شهرستان کهگیلویه خاطرنشان کرد: قیمت بعضی از مصالح ساختمانی مثل آهن یا سیمان افزایش داشته و این موضوعی است که در بورس بالا یا پایین می رود و وقتی ما قبول کردیم وارد بازار بورس شویم تبعاتی نیز دارد اما بعضی اقلام در شهرستان می شوند که بعضی سودجویان و دلالان با قیمت خیلی کم ان را می خرند و با قیمت سرسام آور می فروشند که این موضوع باید کنترل شود.
رضایی بیان کرد:دلالان و سود جویان اقلامی چون سبزی کیلویی 300تومان و ارزان تر می خریدند و کیلویی 1000تومان به مردم می فروشند که الحمداله با نظارت مستمر به 600تومان کاهش یافته و گوجه و خیارسبز نیز همین طور بوده که امور صنفی باید نظارت خود را افزایش دهد.
وی به درج قیمت بر روی اقلام اشاره کرد و ادامه داد: این مسأله خیلی می تواند در خرید و فروش کالاها موثر باشد .
فرماندار شهرستان کهگیلویه با اشاره به کیفیت نان که بعداز هدفمندی یارانه ها از فرمانداری جدا شد ابراز کرد: نان بعضی از واحدهای نانوایی کیفیت خوبی ندارند و در ساعت مقر خود نیز به پخت نان اقدام نمی کنند که این مشکل بسیار بزرگی به وجود آورده که اداره صنعت و معدن تجارت باید بازرسی های خود را با شدت و جدیت انجام دهد.
وی به بحث ذخیره کردن گندم اشاره کرد و گفت: باید تمام دستگاهها مثل جهاد کشاورزی و تعاون روستایی و اداره صنعت و مدن تجارت همکاری داشته باشند تا گندم بدون هیچ دغدغه ای ذخیره شود.فرماندار شهرستان کهگیلویه به سد معبر در شهر دهدشت اشاره و اضافه کرد: سد معبرهایی که انجام می شود ،چهره شهر را زشت کرده و شهرداری یک نهاد بسیار وسیعی است که در حال حاضر به کار بلوارها و فضای سبز و اسفالت می پردازد و به تنهایی نمی تواند سد معبر را جلوی آن را بگیرد و تنها راه چاره آن نیروی انتظامی است که می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد./ج1


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.