مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: 24 درصد تولید گل‌های زینتی مازندران در آمل صورت می‌گیرد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، مرتضی امینی‌نیاکی امروز در آمل با اشاره به اینکه 463 واحد تولید گلخانه‌ای گل‌های زینتی در شهرستان آمل فعال است، اظهار داشت: بیش از 55 میلیون شاخه تولید گلخانه‌ای این شهرستان است که به ارزش 501 میلیارد و 100 میلیون ریال تولید و به مصرف داخلی و در کشورهای هدف به فروش می‌رسد.

وی با اعلام اینکه مجموع تولیدات گل‌های زینتی شهرستان آمل یادآور شد: 48 میلیون انواع شاخه بریده و دو  2.5 میلیون گلدان آپارتمانی در آمل تولید می‌شود.

امینی‌نیاکی تصریح کرد: 3 میلیون اصله درخت و درختچه‌های زینتی و 2 میلیون بوته فصلی و نشایی در آمل تولید می‌شود که 24 درصد از تولیدات گل‌های زینتی استان مازندران را شامل می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: این شهرستان مقام نخست را در میزان سطح کشت و تولید گل‌های شاخه بریده استان دارد.

مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: گیاهان زینتی این شهرستان به کشورهای ترکمنستان، آذربایجان، عراق، ارمنستان، افغانستان و قطر صادر می‌شود.

وی با اعلام اینکه در سال گذشته هفت مورد درخواست احداث گلخانه پرورش گل‌های زینتی به این مدیریت ارسال شده، افزود: پس از بررسی و ارزیابی‌های انجام شده، پرونده‌ها تکمیل و به سازمان ارسال شده است.

امینی‌نیاکی یادآور شد: در راستای بهینه کردن سوخت مصرفی، درخواست متقاضیان اصلاح ساختار گلخانه‌ای که به این مدیریت ارسال شد، پس از ارزیابی برای هشت نفر پرونده تکمیل و به بانک عامل معرفی شده است.

این مسئول در پایان اذعان داشت: تا به حال پنج نفر موفق به دریافت تسهیلات یارانه‌ای به ارزش یک میلیارد و 68 میلیون ریال شده‌اند./ج1

برچسب ها: گلخانه ، تولید ، درخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.