حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی و سعیدی در پیام های جداگانه شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را تسلیت گفتند.

برخی مراجع عظام تقلید و علما درپیام‌های جداگانه شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفتند.

در بخشی ازمتن پیام تسلیت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلیدآمده است:

در طول این سال‌ها مردم لبنان و فلسطین و امت اسلام مدیون فرماندهی حکیمانه او در جنگ با دشمن صهیونیستی بود و هرگز رشادت‌های مخلصانه او را فراموش نخواهند کرد و پرچم مقاومت همواره سرافراز خواهد ماند و دشمن به آرزوی خود نخواهد رسید، زیرا که این مسیر، رزمندگان و مخلصین فراوانی دارد که با تأسی به سیدالشهدا (ع) و عزمی راسخ‌تر راه شهدای بزرگ خود را پیموده و با نصرت الهی، صهیونیست خون‌خوار را زبون و ذلیل خواهد کرد، إن‌شاء‌الله.

 پیام تسلیت آیت الله نوری همدانی 

رژیم نامشروع صهیونیستی این‌باره نیز دست به جنایتی عظیم زد و علاوه بر کشتار بی‌رحمانه مردم بی دفاع، شخصیتی بزرگ و مجاهدی نستوه و انسانی مقاوم؛ جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای سید حسن نصرالله «رضوان الله تعالی علیه» را به شهادت رساند. البته شهادت نهایت آرزوی آن شخصیت بزرگ بود و سالیان متمادی در پی این سعادت بود، اما این رژیم با این عمل وحشیانه زمینه نابودی و محو خود را فراهم نمود، بی شک گرو‌های مقاومت خصوصاً حزب الله عزیز راه این شهید، که محو صهیونیست است ادامه خواهندداد و همه ملت‌های آزاده در سراسر جهان از آنها حمایت خواهند نمود و بر همه مسلمانان جهان فرض و لازم است در این مسیر کمک نمایند و همانطور که رهبر معظم انقلاب مرقوم داشته‌اند از حزب الله لبنان به عنوان محور مقاومت حمایت کامل داشته باشند و ان‌شاءالله خللی در عزم راسخ جبهه مقاومت ایجاد نخواهد گردید.

پیام تسلیت دفتر آیت‌الله شبیری زنجانی در پی شهادت دبیر کل حزب الله

در متن دفتر آیت‌الله شبیری زنجانی از مراجع عظام تقلیدآمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم 
﴿وَسَیعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ ینْقَلِبُونَ﴾

جنایت بزرگ رژیم سفاک و متجاوز، در به خاک و خون کشیدن تعداد زیادی از مردم مظلوم و بی‌پناه لبنان و به شهادت رساندن دبیر کل محترم حزب الله جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای سید حسن نصرالله و جمعی از فرماندهان (رحمة الله علیهم) بسیار اسفناک است. 

آن شخصیت مبارز و پرتلاش سالیان زیادی از عمر خویش را در راه آزادی و مقابله با رژیم منحوس و دستگیری و حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده گذراند.

ضمن عرض تسلیت این مصیبت دردناک، از خداوند متعال مسألت داریم در ظل عنایت حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) جامعه مؤمنین را از شر اشرار و دسیسه‌های معاندین اسلام عزیز در امان بدارد و نصرت و عزت را برای مسلمین مقدر فرماید.

پیام رئیس مجلس خبرگان رهبری در پی شهادت رهبر جبهه مقاومت

متن پیام آیت الله موحدی کرمانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

و مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَالࣱ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَىٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِیلࣰا 

 رژیم تروریست صهیونیستی دیگر بار با وقاحت تمام مرتکب جنایتی غیر قابل یخشش شد و یکی دیگر از بندگان صالح خدا و مجاهدان فی سبیل‌الله رهبر بزرگ جبهه مقاومت حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله عزیز ما را به شهادت رساند و البته که مزد سال‌ها مقاومت و مجاهدت این سید مجاهد چیزی جز شهادت نبود و بی شک امروز نزد پروردگارش روزی می‌خورد و مصداق آیه شریفه «فَرِحینَ بِما آتاهُمُ اللَّهُ مِن فَضلِه» است.

فقدان او اگرچه ثلمه‌ای برای جهان اسلام و محور مقاومت و مستضعفان عالم خواهد بود، اما ان شاءالله شهادتش مایه خیر و برکت و بیداری گسترده در جهان می‌شود و این ثلمه به فضل خداوند جبران خواهد شد.

اینجانب ضمن محکوم کردن این جنایت آشکار و غیر قابل اغماض علیه رهبر حزب‌الله و کشتار وحشیانه مردم جنوب لبنان، شهادت این رهبر غیور و مجاهد نستوه را به ساحت مقدس حضرت ولی الله الاعظم «روحی و ارواح العالمین لمقدمه فداء»، ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای «مدظله العالی»، مجاهدین جبهه مقاومت، مردم لبنان و شیعیان جهان تسلیت عرض می‌نمایم و به درگاه حضرت باری تعالی برای برچیده شدن شر این غده سرطانی از سر اسلام و مسلمین التجاء می‌جویم و از ذات اقدسش یاری و توان تحمل این مصیبت و استمرار جریان مبارزه با رژیم منحوس صهیونیست و آمریکای جنایتکار به عنوان حامی اصلی این غاصبان تروریست را طلب می‌کنم و رجاء واثق دارم مسلمانان جهان با وحدت و اتحاد و با قوت تمام بیش از گذشته و با بصیرتی عاشورایی راه شهیدان و غیور مردان جبهه مقاومت را تا ریشه کن شدن این جرثومه فساد ادامه خواهند داد. ان شاءالله 
نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَفَتْحٌ قَرِیبٌ ۗ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِینَ.

پیام آیت الله سعیدی تولیت آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها 

شهادت سید مقاومت، سرباز وفادار ولایت، حاج سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان که در خط مقدم مبارزه با دشمنان خدا جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و جهادی مقدس را برای نابودی رژیم جنایت‌کار صهیونیستی مدیریت می‌کرد دل‌های همه آزادگان جهان را مملو از اندوه و سینه‌هایشان را مملو از آتش انتقام کرده است.

شهید نصرالله راهی را آغاز کرد که خداوند وعده پیروزی آن را داده است و ادامه این مسیر به دست غیور مردان جبهه مقاومت از لبنان گرفته تا سوریه و عراق و یمن و ایران با قدرت پیموده خواهد شد و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای امر کردند، سرنوشت این منطقه را نیرو‌های مقاومت و در رأس آنان حزب‌الله سرافراز رقم خواهد زد.

در حال تکمیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار