رييس جمهور اسلامي ايران در پيام هاي جداگانه اي به رييس جمهور و دبير كل حزب الله لبنان سالگرد عيد تحرير و آزادسازي جنوب لبنان را به دولت و ملت اين كشور تبريك گفت.


به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد رييس جمهور اسلامي ايران در پيام هاي جداگانه اي به رييس جمهور و دبير كل حزب الله لبنان سالگرد عيد تحرير و آزادسازي جنوب لبنان را به دولت و ملت اين كشور تبريك گفت.

متن پيام دکتر محمود احمدي نژاد به رييس جمهور لبنان به شرح ذيل است:

بسم الله الرحمن الرحيم

جناب آقاي ميشل سليمان

رييس جمهوري لبنان

السلام عليكم و رحمه الله و بركاته

حماسه آزادسازي جنوب لبنان ، يادآور ايثار، فداكاري ، مقاومت و اراده راسخ فرزندان دلاور ملت بزرگ لبنان است كه همواره عزت ، سرافرازي و استقلال را در سايه عدالت خواهي و دستيابي به صلحي پايدار و واقعي براي آحاد بشريت و نابودي پايه هاي ظلم ، ستم و اشغال جستجو كرده اند.

اينجانب ضمن تبريك فرا رسيدن سالگرد عيد تحرير و آزادسازي جنوب لبنان به جناب عالي ، سربلندي سعادت و سرافرازي دولت و ملت بزرگ لبنان را از خداوند متعال مسالت مي نمايم .

محمود احمدي نژاد

رييس جمهوري اسلامي ايران

* همچنين متن پيام رييس جمهوري اسلامي ايران به سيد حسن نصرالله دبيرکل حزب الله لبنان نيز بدين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

حجت الاسلام والمسلمين جناب آقاي سيد حسن نصرالله

دبير كل حزب الله لبنان

السلام عليكم و رحمه الله و بركاته

آزادي جنوب لبنان به دست فرزندان مجاهد، فداكار و دلاور مقاومت در سايه عنايات خداوند متعال و توجهات حضرت ولي عصر (عج) زمينه ساز پيروزي بزرگ ملت لبنان در جنگ 33 روزه و بيداري مردم مسلمان براي دستيابي به حقوق حقه خويش و مبارزه با ظلم و استكبار و اشغالگري گرديد .

يادآوري سالروز اين حماسه بزرگ و گرامي داشت خون هاي پاك شهداي مقاومت، روحيه استقامت ، حق طلبي و عدالت خواهي را همواره در ميان آحاد ملت لبنان و ديگر ملل مسلمان و آزادي خواه جهان زنده نگه مي دارد .

شكست هيمنه پوشالي رژيم صهيونيستي توسط دلير مردان عرصه مقاومت و پايداري ، پايه هاي اشغالگري ، تجاوز ، ظلم و ستم در سراسر جهان را سست و لرزان كرد و نويد پيروزي نهايي حق عليه باطل را داد. اميدوارم تداوم اين مسير ، زمينه ساز ظهور يگانه منجي عالم بشريت و برقراري صلح وعدالت واقعي در گستره پهناور جهان باشد.

اينجانب ضمن تبريك فرا رسيدن سالگرد عيد تحرير به جناب عالي، دولت و ملت بزرگ لبنان و به خصوص خانواده هاي عزيز شهداي مقاومت، استمرار سلامتي و توفيقات شما و سعادت و سرافرازي ملت لبنان و رزمندگان و مجاهدان مقاومت و همچنين علو درجات را براي شهداي والامقام مقاومت از خداوند متعال مسالت مي نمايم.

محمود احمدي نژاد

رييس جمهوري اسلامي ايران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار