مدیر کل شهرسازی و طرح های شهری شهرداری تهران گفت : با اجرای طرح تفصیلی در مجموع میانگین ساخت وساز مسکونی در تهران نسبت به قبل نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش نیز یافته است .



به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مجید پاکساز گفت : در طرح تفصیلی جدید مناطق مستعد ساخت وساز مسکونی به طور مشخص در نظر گرفته شده و همچنین محدوده های مسکونی از نظر کوتاه مرتبه سازی ، میان مرتبه سازی و بلند مرتبه سازی تعیین شده است .
وی با بیان این که معماری ایرانی - اسلامی در مقررات شهرسازی پیش بینی شده است ، افزود : با توجه به مطالعات انجام شده در زمینه زیر ساخت های شهر و کمبودها و استعدادهایی که در هریک از مناطق وجود دارد ، چگونگی ساخت وساز در آن نیز تعیین شده است تا تعادل لازم برقرار شود .
پاکساز خاطر نشان کرد : دراین زمینه بخشی از از نقاط پایتخت به عنوان پهنه سکونت تعیین شده و در همین پهنه نیز وضعیت زیر پهنه ها از نظر کوتاه مرتبه بودن ، میان مرتبه بودن و بلند مرتبه بودن مشخص شده است .
به گفته مدیر کل شهرسازی و معماری شهرداری تهران ، با اجرای طرح تفصیلی اگر چه در برخی مناطق و زیر پهنه های سکونتی شهر ممکن است محدودیتی از نظر ساخت و ساز و تعداد طبقات ایجاد شده باشد اما در مجموع میانگین ساخت وساز مسکونی در تهران با اجرا ی این طرح نسبت به قبل نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش نیز یافته است .
وی با بیان این که در طرح تفصیلی جدید تعادل در ساخت و ساز مسکونی با رویکرد افزایشی متناسب با ظرفیت ها و پتانسیل ها ایجاد می شود ، گفت : این طرح افق 15 ساله دارد و به همین دلیل شرایط ساخت و ساز و مقررات آن تثبیت خواهد شد که موجب امنیت خاطر مردم ، مالکان ، سازندگان و سرمایه گذاران نیز می شودز/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار