فرهنگسرايي براي توسعه فعاليت‌هاي فرهنگي ايران در آينده‌اي نزديك در چين افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران در چهارمين سمينار بررسي مسائل مطبوعاتي ايران با حضور دكتر محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با حضور خبرنگاران فارسي زبان از كشورهاي تاجيكستان، افغانستان، بنگلادش، چين و پاكستان امروز در دفتر وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد.

دكتر سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با حضور در اين سمينار خطاب به خبرنگاران خارجي گفت: تمامي شما جزء كشورهايي هستيد كه با ايران رابطه گرم و صميمي دارند و همچنين برخي از شما با ما هم زبان هستيد و از اينكه در چهارمين سمينار بررسي مشكلات مطبوعات در خدمت شما هستيم بسيار خوشحالم.

وي افزود: فراتز از بحث مطبوعات تبليغات گسترده‌اي است كه عليه جمهوري اسلامي ايران در دنيا مطرح است و گمان مي‌كنند چون ايران تحريم شده يك كشور جنگ زده است.

حسيني ادامه داد: بعد از گذشت 33 سال از انقلاب اسلامي، ‌اين تهديدات بر روي زندگي مردم ايران تاثيري ندارد.

وي تصريح كرد: اوايل انقلاب تحولات نظامي عليه ايران انجام شد و به نام صدام به ما حمله كردند و در آن روز ما با دست خالي ايستاديم و از كشور، فرهنگ و تاريخ و اعتبار خود دفاع كرديم.

حسيني بيان كرد: در حال حاضر هم مردم ايران با تمامي پيشرفت‌هاي صورت گرفته در كشور و پشت سرگذاشتن مشكلات باز هم به خاطر باورها و اعتقاداتشان در مقابل دشمن مي‌ايستند و خداوند هم در اين راه ما را ياري خواهد كرد.

وي افزود: كشورهاي 1+5 با شركت در مذاكرات تصور مي‌كنند، اهداف خود را مي‌توانند جلو ببرند ولي ما با دفاع از احكام و عقايد خود خواهان عدالت هستيم و اگر كشورهاي ديگر از انرژي هسته‌اي برخوردار هستند چرا ايران بايد از آن محروم باشد.

وي تصريح كرد: از زمان رودكي كه پدر شعر فارسي است ادبيات ما مملو از مهر، محبت، زمان و درستي است و ما هيچ زمان از خشنوت صحبت نمي‌كنيم و طرفدار صلح بوده و هستيم و بعد ازانقلاب اسلامي اجازه نداديم يك وجب از خاك ما در تصرف بيگانه قرار بگيرد.

حسيني با اشاره به تبليغات گسترده عليه ايران افزود:  شما با روحيات مردم ايران آشنا هستيد و با توجه به تبليغات عليه ايران ولي تمامي دنيا تحت تاثير آن قرار نمي‌گيرد و ايران جايگاه خوبي در دنيا دارد و همه علاقمند به اين هستند كه ما در مقابل دشمنان خود بايستيم.

وي ادامه داد: ما آرمان‌ها و اهدافي داريم و با ظلم مخالف هستيم و از مظلوم شيعه و سني دفاع خواهيم كرد و همه در يك دايره كنار هم عليه سلطه جهاني و رژيم صهيونيستي هستيم.

حسيني تصريح كرد: هدف ما از انرژي هسته‌اي توليد برق، تجهيزات پزشكي و ... است و پاي اهداف خود ايستاده‌ايم و از اين انرژي دستاوردهاي فراواني را به مردم دنيا ارائه مي‌كنيم.

وي با اشاره به خبرنگاران حاضر در اين سمينار گفت: روابط صميمانه‌اي بين ما و شما وجود دارد و اميدواريم روابط فرهنگي هم توسعه پيدا كند.

حسيني تصريح كرد: فرهنگ ما و شرقي‌ها با هم هماهنگي بيشتري دارد تا فرهنگ غرب، كه از اخلاق به دور است و در آن لذت پرستي و منافع شخصي بر همه چيز حاكم است، در غرب فداكاري، گذشت، نوع‌دوستي وجود ندارد و ما با همه آن ها متفاوت هستيم.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي بيان كرد: بايد تبادل هيئت‌هاو محصولات فكري فرهنگي بين كشورها بيشتر باشد.

وي با اشاره به اينكه آرامش، امنيت براي انسان اصل است، افزود: شما خبرنگاران كه با زبان فارسي آشنا هستيد مي‌توانيد در بيان واقعيت‌ها و موفقيت‌هاي ايران نقش آفرين باشيد.

حسيني با اشاره به اينكه ايران جامعه بسته‌اي نيست، عنوان كرد: ما هر سال سعي مي‌كنيم با برپايي جشنواره‌ها و نمايشگاه ها و همايش ها از كشورهاي مختلف دعوت كنيم تا با ديدن واقعيت‌هاي ايران، مسائل روز و روحيات موجود در كشور را ببينند.

وي بيان كرد: در آينده نزديك مركز فرهنگي ايران در چين فرهنگسراي را براي توسعه فعاليت هاي فرهنگي در سطح وسيع‌تري آغاز خواهد كرد.

وي با اشاره به فيلم سينمايي 33 روز در لبنان گفت: سعي داريم با ساخت فيلم‌هايي در خارج از ايران مردم هم در خارج از كشور از آن استفاده كنند./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.