توليت مرقد مطهر بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي(ره) ، مجلس را بزرگترين پايگاه مردمي نظام و داراي اعتبار بسيار دانست.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام و المسلمين سيدحسن خميني در سخنان امروز(يكشنبه) خود در جمع منتخبان مجلس نهم در حرم مطهر امام خميني (ره)، با اشاره به مراتب عرفاني بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران گفت: عرفان يك عارف كامل نمي‌شود مگر اينكه او خلقي را با خود به سوي خدا رهنمون كند و اين گام چهارم عرفان امام خميني بود.

*** عرفان منفي، جداشدن از خلق است

وي در ادامه افزود: عرفان منفي، جدا شدن از خلق است و كساني كه مدعي‌اند از عرفان اميرالمومنين تبعيت مي‌كنند اما دوري گزيدن از عرفان‌ها را برگزيده‌اند،دروغ مي‌گويند؛ در واقع عرفان منفي، عرفان گوشه‌نشيني و عرفان مثبت،‌ عرفان با خلق بودن است.

*** امام خميني(ره) معلم اخلاق انقلاب بود

سيدحسن خميني با بيان اينكه امام خميني پيش از اينكه مدرس فقه و اصول باشد، معلم اخلاق بوده است،‌ تصريح كرد: انسان‌هاي خوب به گونه‌اي هستند كه كافي است به آنها نزديك شويد، تا خود به خود آرامش پيدا كنيد اما در مقابل كساني هستند كه وقتي نزديك‌شان مي‌شويد گويي تمام وجودتان را به هم ريخته‌اند، انقلاب ما نيز چنين معلم اخلاق بزرگي داشت كه توانست جامعه را تحت تاثير خود قرار دهد به گونه‌اي كه چهارگوشه ايران و فراتر از مرزهاي ايران تحت تاثير امام قرار گرفته‌اند.

*** خداباوري،‌ مهمترين بعد وجودي امام راحل(ره) است

وي در ادامه اظهار داشت: امام فقيه، فيلسوف، اصولي و انقلابي است اما مهمترين بعد وجودي ايشان اين است كه خدا باور است، اگر امام شجاعت داشت و وارد عرصه مبارزه شد به اين خاطر بود كه خداوند گفته مقابل ظلم و انحراف از دين بايستيد، نكته مهم اين است كه اين مغناطيس فضاي جامعه را به طور مطلوبي تغيير داده بود و فضا را معنوي كرده بود.

سيدحسن خميني با اشاره به خاطره‌اي از بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران،‌ تصريح كرد:‌ روزي امام عنوان مي‌كند كه اگر كسي فكر مي‌كند بهتر از او براي مسئوليتي كه در آن قرار دارد وجود داشته اين مسئوليت بر او حرام است و پس از سخن ايشان يكي دو نفر از وزرا استعفاي خود را تقديم مي‌كنند، نكته مهم اين است فردي چنين فضايي به وجود مي‌آورد كه كساني از مسئوليت كنار مي‌كشند و يا در مقابل كساني كه اصلا به دنبال مسئوليت نبوده‌اند به سمت مسئوليت كشانده خواهند شد.

*** امام(ره)، "خوب بودن" را در جامعه بوجود آورد

وي همچنين افزود: حضور امام خمینی فضایی را به وجود آورد که مردم تحت تاثیر ایشان قرار داشتند و امام خمینی خوب بودن را در جامعه به وجود آورد.

وی ‌خاطرنشان کرد: اگر به دوران رحلت امام خمینی(ره) و انتخاب رهبری نگاه کنیم، در آن دوران نکته‌ای وجود داشت و آن این بود که برخی به آن دل بسته بودند که فردای رحلت امام جنگ داخلی می‌شود اما دیدیم که نوع حمایت فرزند امام خمینی که از نزدیکترین افراد به ایشان بود، چگونه بود‌ بنابراین در آن دوران جامعه فضایی را لمس کرد که مردم در آن فضا بوی خدا را می‌دیدند نه قدرت و ثروت.

تولیت حضرت امام همچنین تاکید کرد: جامعه یک واحد اعتباری است و مجموعه‌ای از من و شماست بنابراین اگر ما خوب شویم، جامعه نیز خوب می‌شود.

*** نمايندگان، اژدهاي نفس خود را بكشند

سید‌حسن خمینی در ادامه افزود: ما دلباختگان حریم امام هستیم و من نه به عنوان نوه ایشان بلکه به عنوان مرید امام خمینی می‌گویم آنچه از امام باید یاد بگیریم، این است که نفس ما اژدهاست و امروز افسار این اژدها در دستان شما نمایندگان است، مجلس بزرگترین پایگاه مردمی نظام جمهوری اسلامی بوده و اعتبار آن نیز بسیار زیاد است.

وی اضافه کرد: امام بر این اعتبار بارها تاکید کردند و امروز یک دویست و نودم این اعتبار در دست هر یک از شما نمایندگان است؛ مجلس عصاره فضائل ملت است و مردم از شما نمایندگان انتظار دارند که این نفس را بکشید و راه کشتن این نفس نیز این است که ببینید مطلوب خدا چیست؟

/س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار