ارتش ایالات متحده به صورت پنهان در بسیاری دیگر از کشورها مشغول فعالیت است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، "نیک ترس" در تحلیل برای پایگاه کانادایی گلوبال ریسرچ می نویسد: بسیاری از منتقدان جنگ، آمریکا را به دلیل ادامه اشغال نظامی افغانستان و سال ها مداخله نظامی در عراق مورد سرزنش قرار می دهند، اما اسناد و یافته های جدید نشان می دهد، تنها این کشورها طعم تلخ چکمه های نظامیان آمریکایی را نچشیده اند و ارتش ایالات متحده به صورت پنهان در بسیاری دیگر از کشورها مشغول فعالیت است.

"ارتش آمریکا در قالب یکی از زیر مجموعه های خود بدون اینکه حتی یک شهروند آمریکایی نیز از آن مطلع باشد، در بسیاری از کشورهای جهان مشغول عملیات نظامی است که می توان آن را به لحاظ دامنه و ابعاد به یک جنگ جهانی تمام عیار تشبیه کرد."

"اکثر مردم آمریکا گمان می کنند، نظامیان این کشور در حال حاضر فقط در افغانستان، عراق و تا حدودی نیز در لیبی مستقر هستند. برخی دیگر که فعالیت های نظامیان آمریکایی را با دقت بیشتری دنبال می کنند، تنها به حضور بی سر و صدای نظامیان آمریکایی در مناطقی چون یمن و سومالی پی برده اند. اما میزان استقرار نظامیان آمریکایی در  قالب فعالیت های رسمی نظامی در کشورهای مختلف جهان بسیار گشترده تر از این است و هنوز خیلی ها از ابعاد و کم و کیف ماموریت های پنتاگون آگاه نیستند."

"ترس" در ادامه می نویسد: "بنابر گزارشی که سال گذشته در روزنامه واشنگتن پست به انتشار رسید، نظامیان آمریکایی در بیش از 75 کشور جهان به صورت رسمی مشغول انجام ماموریت هستند. این رقم در پایان دوران جرج بوش حدود 60 کشور بود که نشان می دهد اوباما اگر چه در ظاهر به دنبال کاستن از هزینه های نظامی آمریکا بوده، اما عملا دامنه فعالیت های پنتاگون را در کشورهای دیگر گسترش داده است."

"بنابر گفته سرهنگ "تیم نای"، فرمانده رسته عملیات ویژه ارتش آمریکا، این رقم می تواند تا پایان سال جاری میلادی به 120 کشور افزایش پیدا کند. به گفته او، حضور جهانی ارتش آمریکا در کشورهای مختلف، می بایست در 60 درصد از خاک کره زمین محقق شود . این اظهارات به خوبی نمایانگر ابعاد و دامنه جنگ پنهانی است که پنتاگون در اقصا نقاط جهان به راه انداخته است."

"ظهور ارتش مخفی آمریکا به سال های دهه 80 برمی گردد که در آن پس از ناکامی نظامیان آمریکایی در نجات دیپلمات های گروگان گرفته شده در ایران، رسته ای خاص با نام رسته عملیات ویژه ارتش آمریکا (SOCOM) در سال 1987 تاسیس شد و رفته رفته با تزریق بودجه های اختصاصی دولت و گسترش طولی و عرضی در چارت سازمانی، این رسته به نیروی قابل اعتنا  در ساختار نظامی آمریکا تبدیل شد."

"یکی از زیر مجموعه های این رسته، واحد عملیات مخفی و محرمانه است که وظیفه آن ردیابی و کشتن متهمان فعالیت های تروریستی در کشورهای مختلف است. این واحد که مستقیما به رئیس جمهور آمریکا گزارش می دهد، فهرستی از متهمان تروریستی را در اختیار دارد که نام بسیاری از شهروندان آمریکایی نیز در آن دیده می شود."

"ترس" در پایان می نویسد: "مطالعه دقیق فعالیت های این نیروی پنهان و محرمانه نشان می دهد کسانی چون اوباما و ژنرال هایش تا چه اندازه نسبت به شعارهایشان برای کاهش نظامیگری در ساختار دولت ایالات متحده صادق بوده اند. "
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار