مدير كل دفتر نساجي و پوشاك وزارت صنعت معدن و تجارت از برنامه ايجاد دو كارخانه عظيم توليد چادر مشكي در شهر كرد و يزد خبر داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه اطلاع‌رساني توليد و تجارت ايران (شاتا) ، مهدي اسلام پناه در باره اين که چه زماني شاهد استفاده از چادر مشكي ايراني خواهيم بود ، افزود : در حال حاضر براي ايجاد كارخانه توليد چادر مشكي در شهر كرد 28 ميليون و 490 هزار
دلار تخصيص داده شده كه در حال عقد قرار داد و ورود ماشين آلات به داخل كشور است. اين ظرفيت سازي 10 ميليون متر مربعي حتما به تکميل ظرفيت هاي نيمه تمام موجود كمك خواهد كرد.    
وي گفت: همچنين در نشست هيئت وزيران در بهمن 89 در مركز استان يزد و شهرستان اردكان مبني بر اعطاي خط اعتباري از  بانك مركزي براي ايجاد كارخانه توليد پارچه چادر مشكي به تصويب رسيده كه مراحل اجرايي شدن آن در حال پيگيري است.
اسلام پناه با اشاره به اينكه امروز كشورمان به عنوان بزرگترين توليد كننده  نخ ابريشم مصنوعي 288 فيلامنت در خاورميانه مطرح است ، افزود:  اين نخ ماده اوليه بهترين نوع توليد مي تواند محسوب ‌شود.
وي از تدوين پيش نويس سند حمايت از واحدهاي توليدكننده چادر مشكي خبرداد و گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به سند چشم انداز و توسعه صنعتي كشور در حوزه نساجي و پوشاك و چادر مشكي و نيز حمايت از نوع توليد داخل، اقدامات خوبي را پيش بيني كرده است.
اسلام پناه خاطرنشان كرد: توليد پارچه چادرمشكي از اولويت هاي صنعتي در حوزه طرح هاي صنعتي محسوب مي شود و همه متقاضيان و صاحبان صنايع كارآمد مي توانند براي ايجاد و توسعه واحدهاي موثر در توليد اين محصول صنعتي و ارزشي از حمايت هاي دولتي برخوردار باشند.
مديركل دفتر نساجي و پوشاك افزود : الگوي ميداني- خوشه اي مي تواند در ‌توليد اين محصول از توانمندي بافندگي هاي كوچك و متوسط ، كارخانه هاي بزرگ ،  واحدهاي رنگرزي و تكميلي براي  توليد پارچه چادر مشكي استفاده کند و حلقه اي مداوم تكرار، تاثير بسزايي در كاهش قيمت تمام شده خواهد داشت./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ساداتی
۰۹:۴۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
امیدواریم خداوندحافظ وناصر ایشان باشد.دولت مردان به اشان کمک کنند.
Iran (Islamic Republic of)
اکبری
۱۱:۰۶ ۰۹ خرداد ۱۳۹۱
درودبرمهندس اسلام پناه مقتدروپرتلاش...
آخرین اخبار