رونق بازارهاي داخلي با حضور شركت هاي خصوصي در فناوري فضايي

با حضور شرکت های خصوصی درحوزه فناوری فضایی ما می توانیم تولید محصول را افزایش داده و بازارهای داخلی را رونق ببخشیم.

ایرج ابراهیمی، رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی کشور در گفتگو با خبرنگار نجوم باشگاه خبرنگاران گفت: اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران در حال حاضر با ستاد توسعه فناوری هوافضای ریاست جممهوری همکاری های بسیار نزدیک دارد.
وی افزود: جهت ارتقا افزایش سطح دانش و استانداردهای شرکت های خصوصی کارگروه هایی را تشکیل داده ایم که با کمک یکدیگر می توانند سطح استاندارد شرکت ها را افزایش دهند.
ابراهیمی اظهار داشت: حضور بخش خصوصی در صنعت هوافضا الزامی است زیرا با وجود بخش خصوصی می تواند این صنعت به طور چشمگیری به فعالیت های خود ادامه دهد و پیشرفت قابل توجهی داشته باشد.

*وجود بخش خصوصی از خروج نخبگان کشور جلوگیری می کند.
وی تصریح کرد: با حمایت های مالی و اختصاص بودجه ای بیشتر از قبل می توان یک برنامه ریزی مناسب کرد تا طیف وسیعی از شرکت های خصوصی وارد این عرصه شده و فعالیت کنند.
ابراهیمی عنوان کرد: با حضور تعداد زیادی شرکت خصوصی در صنعت هوافضا استعدادهای برتر و جوانان نیز می توانند طرح های پیشنهادی خود را در قالب استانداردها پیاده کرده و ارائه دهند.
وی تأکید کرد: با اجرای این روند درسطح کشور استعدادهای برتر، مخترعان و نخبگان کشور می توانند در فرصتی مناسب ایده های خود را پیدا کرده و ارائه کنند.
ابراهيمي این شرایط را یکی از راه های جلوگیری از خروج نخبگان و مخترعان کشور دانست و افزود: با اجرایی شدن این طرحها و برنامه ها صنعتگران و تولید کنندگان نیز می توانند محصولات و ایده های خود را به تولید انبوه رسانده و بازار داخلی کشور را رونق بخشند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار