مدیر عامل شرکت متروی تهران گفت: ایستگاه حرم مطهر به سمت فرودگاه امام(ره) جز پروژه های فراملی است که تمام سیاسیون هم به آن علاقه مند هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران هابیل درویش در نشست خبری که عصر امروز در کارگاه قنبر زاده از خطوط خط 3 برگزار شد افزود: در فروردین امسال قسط اول برای ساخت ایستگاه حرم مطهر به سمت فرودگاه امام (ره)توسط دولت و شهرداری پرداخت شد.

وی تصریح کرد: در قسط اول مبلغ 100 میلیارد تومان در نوروز از طرف دولت پرداخت شد و شهرداری هم قبل از سال جدید همین میزان مبلغ را پرداخت کرده است.

درویش با اشاره به اینکه ساخت مترو تا کهریزک در خط یک آخرین ایستگاهی است که جز وظایف شهرداری بود انجام شده خاطر نشان کرد:با توجه به اهمیت ایستگاه فرودگاه امام (ره)شهرداری در این پروژه نیز مشارکت کرده است .

مدیر عامل شرکت مترو تهران گفت: در ادامه این خط از حرم امام(ره) تا فرودگاه امام (ره)به طول 32 کیلومتر و تا پرند 50 کیلومتر است که در فاز اول از حرم تا فرودگاه 23 کیلومتر امسال به بهره برداری می رسد.

وی در خصوص ویژگی این مسیر نیز گفت:تنها 5 کیلومتر تونل داریم و مابقی به صورت روی زمینی ساخته می شود.

هابیل درویش خبر از ترخیص 177 واگن در روزهای آینده داد و افزود: 280 واگن تا پایان سال وارد کشور می شود که این موضوع با رایزنی هایی که شهرداری تهران با بانک ملت داشته صورت گرفته و حدود 620 میلیارد تومان توافق شده است.

وی خاطر نشان کرد: این پول واگن هاست و حدود 60 میلیارد تومان هزینه جانبی دارد که در صورت تامین این مبلغ ترخیص ها انجام می شود./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار