شمارش معكوس براي سرنگوني رژيم آل سعود آغاز شده و بزودي اين خاندان هم به زباله داني تاريخ مي پيوندد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از النخيل؛ انسان همان چيزي را درو مي كند كه روزي خود آن را با دستان خود كاشته است. اين جمله اي است كه درخور حكومتي فاسد، كينه جو، فريبكار و متخلفي مانند حكومت آل سعود است كه برپايه تندروي و تعصب توسط محمد عبدالوهاب بناشد و به رهبري آل سعود ادامه يافت.

حكومتي هم كه با اين ويژگي ها قدرت گيرد، ناگزير آبرو و شرفش ريخته مي شود و در زباله داني تاريخ جاي مي گيرد.

اين پايگاه خبري با پرداختن به سياست هاي سران رژيم آل سعود و در راس آنها پادشاه اين كشور، عوامل رو به زوال اين حكومت را اينچنين بر مي شمرد:

1- نيروي حاكمه وهابي: اين جماعت قدرتي بيشتر از خاندان آل سعود در عربستان دارد و در داخل جامعه عربستان نفوذ كرده است و دشمن شماره يك خاندان آل سعود بشمار مي رود و فتواهايي كه تندروي زيادي در آنها ديده مي شود و بذر كينه را در اين كشور به وجود مي آورد، ناشي از فتواي افراد وهابي است و عامل اصلي اقدامات تروريستي در اين كشور را مي توان اين گروه بشمار آورد.

2- القاعدة: از زمانيكه القاعدة فعاليت هاي تروريستي خود را آغاز كرده، مقامات عربستان با سرمايه گذاري در اين سازمان و پرداخت مبلغ 200 ميليون دلار به رهبران اين سازمان براي گسترش ترور و تندروي در خارج از عربستان كمك كرد، اما هم اكنون اين سازمان هدف اصلي عملياتش را عربستان معرفي كرده است و اين كشور از ناحيه اين سازمان، بيشترين خطر را احساس مي كند.

3- اختلافات پيش آمده در داخل خاندان حاكم در عربستان: شكي نيست كه در درون خاندان حاكم در اين كشور اختلافات زيادي وجود دارد و عزل و نصب هاي متوالي را مي توان مهمترين عامل پيدايش اختلافات در بين آل سعود ارزيابي كرد.

4- رسوايي هاي آل سعود در پرداخت رشوه به كشورهاي خارجي: رشوه دادن آل سعود در قراردادهاي خريد اسلحه و هواپيما، از جمله رسوايي هايي است كه در برخورد با كشورهاي خارجي بين مقامات عربستان و افراد طرف قرارداد، رد و بدل مي شود.

5- ضعف ملك عبدالله در اداره امور عربستان: پادشاه عربستان به دليل ضعف و كهولت سن، از قدرت قبلي خود در پيش بردن امور عربستان عاجز شده است و ديگر توان سياسي خود را از دست داده است كه همين عامل منجر به فروپاشي آل سعود مي شود.

6- افزايش ظلم آل سعود در حق مردم عربستان: آل سعود با افزايش فشار به اقشار مختلف اين كشور بويژه شيعيان، باعث بوجود آمدن تظاهرات گسترده در اين كشور از آغاز بيداري اسلامي در كشورهاي عربي شده است كه همين افزايش فشارها به مردم، باعث متزلزل شدن خاندان حاكم در اين كشور مي شود.

7- حمايت از تروريسم جهاني: از جمله اقدامات مقامات عربستان در جهت حمايت از تروريسم جهاني را مي توان ارتباط تركي بن فيصل بن عبدالعزيز، رئيس اداره اطلاعات عربستان با سازمان هاي تروريستي از جمله القاعدة و طالبان و اعطاي سرمايه به آنها براي ايجاد ناامني در سرتاسر جهان بشمار آورد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار