وزیر خارجه لبنان بر نقش سازنده ایران در منطقه تأكيد كرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، وزیر خارجه لبنان در ديدار با غضنفر ركن‌آبادی سفیر كشورمان در لبنان افزود: كشورهایی كه به حمایت از گروه‌های مسلح در سوریه پرداخته اند، وظیفه اخلاقی و قانونی دارند برای آزادی افراد ربوده شده لبنانی و ایرانی توسط این گروه‌ها تلاش نمایند.

عدنان منصور با اشاره به تحولات سوریه و تأثیرات منفی آن بر كل منطقه و خصوصا لبنان اظهار داشت: امیدواریم این بحران هرچه زودتر خاتمه یافته و منطقه شاهد ثبات و استقرار شود.

ركن آبادي در ملاقات با عدنان منصور، پیام كتبی علی اكبر صالحی وزیر امور خارجه كشورمان به مناسبت عید مقاومت و آزادی و سالروز آزادسازی جنوب لبنان از اشغال رژیم صهیونیستی را تقدیم و با وی در خصوص تحولات منطقه و روابط دوجانبه گفت وگو كرد.

سفیر ایران در لبنان نیز ضمن محكوم نمودن موضوع گروگانگیری افراد بی گناه ایرانی و لبنانی توسط گروه‌های مسلح در سوریه، اظهار داشت: اینگونه اقدامات باعث خواهد شد تا چهره واقعی گروه‌های تروریست برهمگان آشكار گشته و كشورهایی كه از آنان حمایت مالی می‌نمایند، باید پاسخگوی افكار عمومی باشند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان بار دیگر ضمن حمایت از انجام اصلاحات در سوریه به رهبری بشار اسد اظهار داشت: ایران از ابتدای شروع تحولات در سوریه بر این موضوع اصولی خود تأكید كرده است.

گفتني است، وزیر امور خارجه كشورمان همچنین در پیام جداگانه‌ای به عنوان سید حسن نصرالله دبیركل حزب‌الله كه توسط سفیر ایران در لبنان تسلیم شد، سالروز آزادسازی جنوب لبنان و پیروزی مقاومت بر رژیم غاصب صهیونیستی را به وی و ملت غیور لبنان تبریك گفت. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار