معاون استاندار تهران اعلام کرد: درآمد حاصل از فروش بلیت برای گردش کار شرکت بهره برداری مترو به تنهایی کافی است و نیازی به کسب درآمد از منابع دیگر نیست.

محمد رضا محمودی در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت: شرکت بهره برداری مترو نیازی به کمک های دولتی ندارد و بطور قطع این کمک ها در ردیف های دیگری همچون شهرداری تهران هزینه می شود.
 
وی اظهار داشت: معلوم نیست درآمد حاصله از فروش بلیت کجا صرف می شود که شرکت مترو مرتبا از بی پولی گلایه دارد.
 
محمودی با حسابی سرانگشتی درآمد خالص مترو حاصل از فروش بلیت را 70 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: از مجموع این مبلغ، هزینه های مترو شامل آب و برق و حقوق و دستمزد کسر شده است.
 
وی با اشاره به هزینه های جاری مترو گفت: براساس قانون، یک سوم هزینه های جاری مترو باید توسط شهرداری، یک سوم از فروش بلیت و یک سوم از طربق دولت تامین شود.
محمودی افزود: براساس محاسبات معاون شهردار تهران؛ اگر سفرهای روزانه مترو را دو و نیم میلیون سفر فرض کنیم، به همین اندازه هم بلیت مترو فروخته خواهد شد و اگر هر بلیت را 400 تومان فرض کنیم فروش حاصل از آن یک میلیارد تومان خواهد بود.
 
وی اضافه کرد: یک میلیارد تومان درآمد روزانه حاصل از فروش بلیت مترو است که با اضافه کرد سهم دولت و شهرداری، این رقم سه میلیارد تومان روزانه خواهد شد. سه میلیارد را اگر ضربدر 30 روز کنیم 90 میلیارد تومان درآمد ماهانه مترو از فروش بلیت مترو است.
 
معاون استاندار تصریح کرد: گفته شده مترو شش هزار نفر پرسنل دارد اگر حقوق متوسط آنان را با کسر بیمه و مالیات حقوق و مزایای پرسنل یک میلیون و دویست هزار تومان در نظر بگیریم که قطعا خیلی بیشتر از رقم اعلامی است، مبلغ هفت میلیارد و 200 هزار تومان بابت حقوق پرسنل از 90 میلیارد تومان کسر خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: گفته شده پول برق مترو یک و نیم میلیارد تومان است و اگر هزینه های آب و تلفن و ... مترو را هم یک و نیم میلیارد تومان در نظر بگیریم در مجموع سه میلیارد تومان هزینه های متفرقه می شود که این رقم هم از 90 میلیارد تومان کسر می شود و در مجموع درآمد خالص باقیمانده شرکت بهره برداری مترو 70 میلیارد تومان خواهد بود.
 
معاون استاندار تهران تاکید کرد: البته این محاسبات درآمدی شرکت بهره برداری مترو فقط از محل فروش بلیت درج شده و محل های درآمدزای دیگر این شرکت همچون تبلیغات و غیره در آن لحاظ نشده است که خود جای بررسی دارد./ز

برچسب ها: مترو ، بلیت ، درآمد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار