کارشناس مسائل سياسي غرب را به طراحي جنايت الحوله براي تحت فشار قرار دادن سوريه و آماده کردن زمينه اقدام نظامي عليه اين کشور متهم کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني روسيا اليوم؛ ترکي صقر در گفتگويي با اين شبکه درباره تصميم برخي کشورهاي غربي براي اخراج سفراي سوريه از خاک خود گفت: انتظار چنين اقدامي مي رفت اما منتظر وقوع حادثه مشخصي بودند و برنامه چنين حادثه اي را در جنايت  الحوله ريختند تا بتوانند دست به اين اقدام يا حمله ديپلماتيک عليه سوريه بزنند و سفرا و ديپلمات هاي اين کشورها را اخراج کنند. آنها با اين کار مي خواهند زمينه را براي دوران پس از طرح کوفي عنان آماده کنند و اوضاع را به سمت برگزاري نشست شوراي امنيت سوق دهند به گونه اي که روسيه و چين براي موافقت با دخالت نظامي در سوريه در تنگنا قرار بگيرند.

وي افزود: روسيه و چين از امروز اقدام به بستن راه در برابر اينگونه تلاش ها کردند و اعلام کردند نمي توانند با دخالت نظامي در سوريه از طريق شوراي امنيت موافقت کنند. بنابراين با اين شيوه راه را در برابر آنها بستند.

وي در پاسخ به اين که نظام سوريه ادله و مدارکي در دست دارد که نشان دهنده برنامه ريزي  غرب براي جنايت الحوله باشدگفت: وقتي شوراي استانبول و کشورهاي حامي اين شورا علنا از حمايت مالي و پشتيباني از مخالفان سخن مي گويند و از برهان غليون  مي خواهند جنگ داخلي در سوريه را تشويق کند، همه اينها دلايل و شواهدي است که نشان مي دهد همه اين اقدامات با حمايت و تحريک غرب صورت مي گيرد.

وي ادامه داد: آنها جنجال گسترده اي در جهان درباره جنايت الحوله به راه انداخته اند حال آن که قبل از اين نيز جنايات ديگري به وقوع پيوسته است ولي شاهد چنين جنجالي درباره آنها نبوديم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار