معاون حفاظت اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: اختلاف املاک بین منابع طبیعی و اوقاف و ابهامات اراضی ملی با موقوفات باید حل و فصل شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  از کرمانشاه، محمد عموزاده امروز در جلسه گزارش عملکرد ادارات کل اوقاف و امورخیریه و منابع طبیعی غرب کشور که با حضور استان‌های کردستان، همدان، ایلام به میزبانی کرمانشاه در حال برگزاری است اظهار کرد: روح قانون در خصوص موقوفات و انفال یکسان است و منابع طبیعی باید در راستای توسعه پایدار حفظ شود.

عموزاده تصریح کرد: اختلاف املاک بین منابع‌طبیعی و سازمان اوقاف در یک برنامه حل و فصل شد. این تفاهمنامه در خردادماه سال گذشته برای اجرا به استان‌ها ابلاغ شد.

معاون حفاظت اراضی سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور گفت: باید در جهت ثبت بهتر در حفظ موقوفات و منابع طبیعی تلاش کنیم. باید ابهامات و مشکلات اراضی ملی با موقوفات حل و فصل شود.

عمو زاده انفال و موقوفات جزو مالکیت عمومی دانست که هر دو وابسته به ولایت فقیه هستند.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه نیز گفت: 240 هکتار کل اراضی مورد اختلاف منابع طبیعی و اداره اوقاف استان کرمانشاه است.

حسین سلیمانی تصریح کرد: اختلاف منابع طبیعی و اداره‌کل اوقاف استان در 15 مورد پلاک بوده است لذا کارگروهی برای حل مشکل این پلاک‌ها تشکیل شد‌.

سلیمانی در پایان گفت: املاک 25 بقعه متبرکه جزو اراضی منابع طبیعی بوده است که همه این اراضی به ادره اوقاف استان تحویل داده شده است./ج1

برچسب ها: کرمانشاه ، اراضی ، جنگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.