کرمانشاه؛

منتظر اتوبوس دیابت باشید!

مدیر انجمن حمایت از بیماران دیابتی استان کرمانشاه می گوید اتوبوس دیابت در سطح استان همزمان با هفته دیابت 23 تا 29 آبانماه راه‌اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فاطمه رضوان مدنی گفت: انجمن خیریه حمایت از بیمارن دیابتی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و استانداری ، اتوبوسی را با هدف غربالگری دیابت در سطح استان طراحی کرده‌اند.

وی افزود: کرمانشاه چهارمین استان دارای اتوبوس دیابت خواهد بود، که این اتوبوس همزمان با هفته دیابت در سطح شهر کرمانشاه راه اندازی ‌می‌شود.

رضوان مدنی افزود: این اتوبوس هر هفته در سطح یکی از محلات شهر کرمانشاه مستقر می شود و بصورت رایگان از مردم آن محله آزمایش دیابت گرفته و آموزش‌ها، توصیه‌ها و راهکارهای درمانی را در زمینه این بیماری به آنها ارائه می‌دهد.

مدیر انجمن حمایت از بیماران دیابتی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بیماری دیابت در سطح کشور و استان شیوع روز افزون دارد، در حالی که 50 درصد بیماران از بیماری خود اطلاع ندارند.

وی اضافه کرد: غربالگری و تشخیص دیابت کمک می کند و افراد بیمار را شناسایی و راهکارهای درمانی و کنترل دیابت را در اختیار آنها قرار داد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.