فرماندار اردبیل گفت: همزمان با آغاز فصل برداشت پیش بینی می شود 170 هزار تن غلات از كشاورزان شهرستان اردبیل خریداری شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل  یوسف اكبری امروز در جلسه كمیسیون آرد، نان و گندم اردبیل افزود: با توجه به بارندگی مناسب در فصل زراعی جاری تولید محصولات كشاورزی در اردبیل نسبت به مدت مشابه پارسال 10 درصد افزایش می یابد.

وی گفت: 65 هزار هكتار از اراضی دشت اردبیل زیر كشت گندم و جو هستند و بر این اساس حدود 117 هزار تن گندم و 46 هزار تن جو از كشاورزان خریداری می شود.

اکبری با تاکید بر ضرورت ذخیره سازی گندم مرغوب و با كیفیت موجود در منطقه افزود: برای رسیدن به اطمینان كامل برای تامین نیازهای منطقه و ذخیره سازی گندم مرغوب موجود برای تبدیل به آرد مصرفی با كیفیت باید علاوه بر برنامه ریزی دستگاه های ذی ربط ، فعالان بخش خصوصی نیز در حوزه آرد و گندم باید با مسوولیت پذیری وارد میدان شده و از امكانات موجود حداكثر استفاده را بكنند.

وی همچنین گفت: اعمال مدیریت و تدبیر مناسب در تولید گندم و جو موجب مراقبت جدی و نگهداری از این محصول استراتژیك و نیز جلوگیری از خروج بی ضابطه این محصول و رواج بازار واسطه گری شده است.

فرماندار اردبیل در ادامه افزود: در صورت اخذ مجوز با تدابیر مناسب در نگهداری آرد مرغوب تولید استانی از خروج گندم مرغوب منطقه به سایر استان ها جلوگیری می شود./س

برچسب ها: اردبیل ، خریداری ، غلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.