كارشناسان شبکه خبری راشاتودی در گزارشی به بررسی میزان بودجه‌ای که هرساله وزارت دفاع آمریکا بدون استفاده‌ای خاص به تصویب می رساند و هدر می‌دهد پرداختند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران   ؛ اختلافات میان کنگره و ارتش آمریکا بر سر تصویب بودجه پیشنهادی پنتاگون برای خرید دست‌کم 91 میلیارد دلار از یک نوع تانک‌های جدید و پیشرفته از هدر رفتن حجم زیادی از بودجه سالیانه وزارت دفاع آمریکا حکایت دارد.

در این گزارش آمده است ، چنانچه بودجه پیشنهادی پنتاگون برای سال 2013 میلادی به تصویب برسد، دست‌کم 91 میلیون دلار بابت خرید تانک‌های نظامی بلااستفاده دور ریخته می‌شود.

این گزارش افزود ، کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا در حال حاضر لایحه اختیارات دفاع ملی آمریکا را برای سال مالی 2013 به تصویب رسانده است و در این لایحه تبصره‌هایی لحاظ شده که به درخواست‌های بودجه‌ای وزارت دفاع اختصاص دارد. در میان میلیاردها دلار هزینه‌ای که برای هزاران باید و نباید و خرید تسلیحات در نظر گرفته شده است، درخواستی مطرح شده که بر اساس آن 91 میلیون دلار برای خرید دهها تانک جنگی جدید "M1A1 Abrams" اختصاص داده شده است ، تانک‌هایی که عملا هیچ استفاده‌ای برای ارتش آمریکا نخواهند داشت.

این گزارش در ادامه آورده است: اگرچه برای کنگره چنین درخواستی منطقی و خوب به نظر می‌رسد اما، اگر اندکی آنطرف تر از کنگره بروید و از نظامیان آمریکایی سوال بپرسید، آنها قطعا نظر متفاوتی خواهند داشت. ارتش آمریکا به شدت مخالف هرگونه اضافه شدن تانک های جدید به ناوگان نظامی آمریکا هستند و از کنگره درخواست کرده است تا در این بند از این لایحه تجدید نظر شود.

بنا بر این گزارش ، چنانچه به درخواست ارتش آمریکا برای لغو این لایحه بودجه ترتیب اثر داده نشود، عملا این تانک‌ها بلااستفاده خواهند ماند و بودجه در نظر گرفته شده عملا هدر داده خواهد شد.

"ریموند اودیرنو" رئیس ستاد ارتش آمریکا در جلسه کمیته فرعی تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا که ماه مارس گذشته برگزار شد، اعلام کرد: ارتش آمریکا به این تانک های جدید نیازی ندارد و زرادخانه کنونی آمریکا نیز بیش از حد پر است.

 در حال حاضر ارتش آمریکا در نظر دارد خرید تانک‌های Abrams را در سال 2014 متوقف کند و انجام مراحل به روزرسانی این تانک‌ها را برای 3 سال آینده آغاز کند.

این هدر رفتن بودجه پنتاگون در شرایطی گزارش می‌شود که سال گذشته میلادی بر سر کاهش تنها چند صد میلیون دلاری پنتاگون جنجال‌های بسیاری در آمریکا بر پا شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار