حضرت امام خمينى (ره) در زادروز حضرت زهرا (س) در 20 جمادى ‏الثانى 1320 ق برابر با اول مهر 1281 ش در خمين به دنيا آمدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ایشان پس از تحصيل مقدمات در خمين راهى اراك گرديد  و از محضر حاج شيخ عبدالكريم حائرى استفاده برد. با مهاجرت استاد به قم، حضرت امام نيز به قم رفتند و به تكميل تحصيلات خود پرداختند. پس از ارتحال آيت‏ اللّه‏ بروجردى، زندگى سياسى امام، وارد مرحله جديدى شده و حوادث آينده، ايشان را به دشمن شماره يك رژيم پهلوى تبديل كرد.
سخنرانى‏ هاى پرشور و افشاگرى‏ هاى كوبنده ايشان، رژيم را رسوا مى‏ نمود تا اين كه در اعتراض به تصويب لايحه كاپيتولاسيون، سخنرانى شديداللحنى عليه رژيم ايراد فرمود و چند روز بعد از آن در آبان 1343 به تركيه و سپس عراق تبعيد شدند. اين تبعيد بيش از 14 سال به طول انجاميد.
امام كه از خارج از كشور حوادث ايران را تعقيب مى ‏نمودند و انقلاب را هدايت مى ‏كردند، بر اثر پايدارى مردم، سرانجام در 12 بهمن سال 57 وارد ايران شده و پس از چند روز، به رهبرى ايشان، نظام شاهنشاهى ساقط شد. سرانجام رهبر كبير انقلاب اسلامى و بنيانگذار جمهورى اسلامى ايران، پس از سال‏ها مبارزه در راه حق در شامگاه روز سيزدهم خرداد سال 1368 ش به ملكوت اعلى پيوست. خبر رحلت ایشان در بامداد روز 14 خردادماه 1368 اعلام شد و قلب مالامال از عشق مردم به آن حضرت را به ماتمى جانكاه فرو برد.
پس از ارتحال جانسوز رهبر كبير انقلاب اسلامى حضرت امام خمينى (ره)، خبرگان ملت، در اجلاس ويژه‏ اى، تصميم تاريخى و تعيين كننده خود را درباره جانشينى حضرت امام و انتخاب رهبر جديد اتخاذ كردند و حضرت آيت‏ اللّه‏ خامنه‏ اى را به اين سمت خطير برگزيدند. بينش روشن درباره اسلام و علوم اسلامى، قدرت استنباط در فقه و حقوق اسلامى، آگاهى و شناخت وسيع در مورد مسائل زمان و مقتضيات عصر حاضر و نيز شجاعت، تدبير و مديريت قوى در حضرت آيت ‏اللّه‏ خامنه‏ اى، موجب اين انتخاب مجلس خبرگان بود. ايشان از مبارزان نخستين انقلاب از سال 42 و عضو شوراى انقلاب بوده و پس از پيروزى نهضت در شوراى عالى دفاع، حزب جمهورى اسلامى،امامت جمعه تهران،نمايندگى مجلس خبرگان و رياست جمهورى و... مسؤوليت داشتند. با اعلام خبر رهبرى معظم له، دل‏هاى مسلمانان شاد و دشمنان اسلام و انقلاب مأيوس شدند./س
برچسب ها: امام خمینی ، رحلت ، رهبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.