مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: حلق‌آویزی بیشترین آمار خود‌کشی‌ها را در استان اردبیل به خود اختصاص داده و در کنار آن مصرف قرص برنج شایع‌ترین شیوه خودکشی‌ها در این استان است.

بهزاد ولی‌زاده امروز در گفت‌و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل از افزایش 37 درصدی مرگ و میرهای ناشی از حلق‌آویزی در استان خبر داد و افزود: 59 مورد مرگ و میر‌ ناشی از این امر در استان به ثبت رسیده است که در کنار آن سوء مصرف مواد مخدر نیز 46 مورد مرگ و میرهای غیر‌طبیعی را شامل می‌شود به طوری که در این زمینه با یک رشد 18 درصدی روبرو هستیم.

وی با اشاره به 240 مورد مرگ و میر ناشی از تصادفات گفت: 33 درصد علت مرگ و میرهای غیر‌طبیعی تصادفات رانندگی بوده که در مقایسه با سال‌های قبل یک کاهش 10.9 درصدی را در این زمینه شاهد هستیم.

ولی‌زاده افزود: سقوط از بلندی 17 مورد، غرق‌شدگی 19 مورد، گاز گرفتگی 18 مورد در استان اردبیل اتفاق افتاده به طوری که استان اردبیل از لحاظ غرق‌شدگی رتبه هشتم کشور و گاز گرفتگی نیز در جایگاه هشدار قرار داریم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل در ادامه در مورد تعداد برق گرفتگی گفت: در این زمینه هفت مورد پرونده ارجاع شده که با 17 درصد افزایش مرگ و میرها را شاهد بودیم اما در سلاح گرم با هفت کشته و رشد 133 درصدی و سلاح سرد با هشت کشته 33 درصد کاهش و سوختگی 12 مورد 20 درصد کاهش فعالیت دیگر پزشکی قانونی در استان اردبیل بوده است./س

برچسب ها: اردبیل ، شیوه ، خودکشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.