آماده سازی پهنه جنوبی حرم جهت برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام (ره)

معاون امور شهری و فضای سبز منطقه 9 از آماده سازی پهنه تحویلی منطقه در ضلع جنوبی حرم مطهر امام خمینی(ره) خبر داد و گفت:اقدامات اساسی در این خصوص صورت گرفته و برنامه های ویژه ای تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی اکبر کریمی پور با بیان این مطلب افزود:در آستانه بیست و سومین سالگرد عروج ملکوتی بیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران،هر ساله در محدوده حرم مطهر(ره) پهنه مجرایی جهت خدمت رسانی به زائران در اختیار مناطق 22 گانه شهرداری تهران قرار می گیرد.
آمر کعبی قائم مقام شهردار منطقه 9 اظهار داشت:از سوی معاونت امور شهری و فضای سبز منطقه اقدامات زیر بنایی و اساسی در راستای آماده سازی پهنه تحویلی به مساحت 12 هزار متر مربع صورت گرفته است.
وی تصریح کرد:در حوزه مختلف معاونت امور شهری فعالیتهای خاصی در نظر گرفته شده و مرحله به مرحله در پهنه منطقه با جدیت اجرایی شده است.
کعبی ادامه داد:در حوزه خدمات شهری عملیات مختلفی از قبیل نظافت سطح کلی پهنه به مساحت 60 هزار متر مربع،تسطیع و رکلاژ به میزان 25 هزار متر مربع،لایروبی انهار به میزان 25 هزار متر طول ،بازدید و تهیه لوازم مورد نیاز سرویس های بهداشتی،تعمیر و لوله کشی 50 جشمه سرویس بهداشتی و نظافت و جاروب کنار جداول و محل استقرار ستاد به میزان 15 هزار متر مربع انجام شد.
علی بخشی رئیس اداره فضای سبز منطقه 9 از دیگر فعالیتهای عمده در حوزه خدمات شهری را استقرار 15 عدد نیوجرسی 4 تنی جهت تامین و محصور کردن فضای مناسب،اعزام روزانه 22 نیرو از عوامل کارگری،استقرار 2 دستگاه کانکس و اعزام یک دستگاه تانکر آب جهت شستشو سطح دیواره رو در پهنه تحویلی و آبیاری فضای سبز برشمرد.
وی همچنین از اقدامات ویژه در حوزه زیباسازی خبر داد و گفت:نصب داربست به مساحت 10 هزار متر مربع و رنگ آمیزی جداول به طول 15 هزار متر انجام شده و دیوارهای بد منظر اطراف پهنه رنگ آمیزی شده و همچنین هنرهای تبلیغاتی ارتحال حضرت  امام خمینی(ره)از دیواره ضلع جنوبی حرم تا میدان کهریزک نصب شده است.
بخشی از برنامه های حوزه فضای سبز در پهنه مذکور را کاشت 1450 اصله درخت در رفوژ میانی بلوار و عملیات علف کشی به میزان 30 هزار متر طول برشمرد و افزود:کاشت و آبیاری درختان بطور مستمر ادامه دارد.
رئیس اداره فضای سبز منطقه 9 خاطرنشان کرد:نصب پرچم های مشکی بر ساختمان های شهرداری منطقه و نواحی و سطح محدوده ورودی غربی پایتخت به منظور فضاسازی مناسب در این ایام از دیگر برنامه های اجرایی این شهرداری است./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار