معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از برگزاری بیست و دومین نمایشگاه «عطر سیب» همزمان با شروع ماه محرم خبر داد.

حمیدرضا خونویی در نشست خبری بیست و دومین نمایشگاه عطر سیب با بیان اینکه این نمایشگاه از ۱۴ تا ۲۱ تیرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در میدان آیینی امام حسین برگزار می‌شود، گفت: در این نمایشگاه به مانند سال‌های گذشته هیأت‌ها و روضه‌های خانگی می‌توانند امکانات مورد نیازشان را برای برگزاری عزای امام حسین (ع) خریداری کنند.

وی با بیان اینکه از دو ماه پیش فرایند ثبت‌نام هیات‌ها آغاز شده بود، گفت: فرایندی پیش‌بینی شده که دیگر شاهد این نیستیم که هیات‌ها مجبور باشند در صف بایستند و کل فرایند ثبت‌نام، دریافت کارت حمایتی و ارسال کارت‌ها الکترونیکی شده است.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان اینکه امسال بعد از ثبت‌نام هیأت‌ها با کمک سازمان تبلیغات اسلامی شهر تهران صحت‌سنجی اطلاعات هیأت‌ها انجام شد و نهایتاً پنج هزار هیأت به سازمان فرهنگی و هنری معرفی شدند، گفت: در قالب پیامک به هیأت‌ها، کارت‌های حمایتی با کمک بانک شهر با اعتبار هشت میلیون تومان به آدرس مسئولین هیأت ارسال شد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این کارت بانکی فضای ارتباطی ما با هیأت‌ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه با الکترونیکی شدن فرایند ثبت‌نام، بررسی اطلاعات و ارسال کارت‌های حمایتی، دیگر شاهد صف‌های طولانی در نمایشگاه عطر سیب نخواهیم بود، اظهار کرد: این کارت‌های حمایتی برای هیأت‌های محلی و روضه‌های خانگی در نظر گرفته شده است؛ چراکه هیأت‌های بزرگ بانیان خود را دارند و این رقم برای هیأت‌های محلی که بتوانند حداقل‌های خود را خریداری کنند از باب کمک رقم مناسبی است.

خونویی با بیان اینکه ۶۰ گروه تامین‌کننده ملزومات محرم در قالب ۱۱۲ غرفه نمایشگاهی به ارائه خدمات می‌پردازند، گفت: در این غرفه‌ها اقلام مورد نیاز برپایی هیات و اقامه عزا عرضه می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان اینکه غرفه‌ها رایگان واگذار شده است، افزود: شاخص انتخاب ما تولیدکنندگان کالای ایرانی که با مناسب‌ترین قیمت کالای با کیفیت به مردم عرضه می‌کنند، بود.

وی در مورد رقم هشت میلیونی کمک به هیات‌ها، گفت: رقم کمک با توجه به تورم می‌تواند بخش کوچکی از نیاز‌های هیات‌ها را پوشش دهد؛ اما امسال در نمایشگاه عطر سیب قطعا محصولات ارزان‌تر از هر جای دیگر شهر عرضه خواهد شد.

خونویی همچنین از برپایی نمایشگاه کتاب متناسب با فضای رویداد عطر سیب خبر داد و گفت: مسابقات کتاب‌محور در نمایشگاه عطر سیب برپا می‌شود و البته در صدر کتابخانه تحت پوشش سازمان فرهنگی و هنری، حلقه‌های کتابخوانی نوجوانان ویژه ماه محرم برپا می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان اینکه در نمایشگاه امسال گوشت و مرغ نیز عرضه خواهد شد، گفت: هیات‌ها می‌توانند اقلام خوراکی مورد نیاز آشپزخانه هیات را پررنگ‌تر از سال‌های گذشته خریداری کنند.

در ادامه حجت‌الاسلام جامع‌دار دبیر اجرایی بیست و دومین نمایشگاه عطر سیب نیز با بیان اینکه در نمایشگاه امسال مراسم عزاداری، تعزیه‌خوانی و پرده‌خوانی خواهیم داشت، گفت: امسال گروه‌های رسانه‌ای در نمایشگاه مستقر هستند تا هیات‌ها را در حوزه طراحی و رسانه‌ای کمک کنند.

وی از برپایی فضای استراحت خانواده‌ها در نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: علاوه بر برپایی چایخانه، مهدکودک و فضای بازی برای کودکان در نظر گرفته شده است و در کل سعی کردیم از نظر کیفی و کمی فضای نوآورانه‌تری را طراحی کنیم.

 

برچسب ها: نمایشگاه ، عطر سیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار