سخنگوی سازمان مدیریت بحران آخرین وضعیت آتش‌سوزی‌های غرب و جنوب غرب کشور را تشریح کرد.

حسین ظفری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور درباره آتش سوزی جنگل‌های غرب و جنوب غرب کشور گفت: آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی حدود ۳ هکتار شهرستان مریوان بخش مرکزی روستای ره شه که از ساعت ۱۶ روز گذشته شروع شده بود در ساعت ۱۸ همان روز با تلاش عوامل امدادی مهار شد.

وی افزود: در شهرستان بانه بخش آمرده روستای نیزه رود نیز آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی این منطقه به مساحت ۷۵۰۰متر مربع در ساعت ۱۶ آغاز و در ساعت ۱۷ اطفا شد که علت دو حریق در دست بررسی است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در پی وقوع این دو آتش سوزی، عرصه‌های جنگلی این منطقه به مساحت ۷۵۰۰متر نیز دچار حریق شد که با فراخوان و اعزام نیرو‌های عملیاتی با همکاری نیروی انتظامی، بسیج، منابع طبیعی و محیط زیست، اطفای حریق به طور کامل انجام شد و هم اکنون عوامل اداره کل مدیریت بحران و منابع طبیعی جهت پایش نهایی در منطقه مستقر هستند.

ظفری در پایان به آتش سوزی استان خوزستان نیز اشاره و ابراز کرد: در پی وقوع آتش سوزی محدود در شهرستان‌های مسجدسلیمان و باغ ملک، بخشی از عرصه‌های مرتعی مناطق دوازده امام و کنجدکار با هماهنگی یگان حفاظت منابع طبیعی و نیرو‌های عملیاتی و مردمی به طور کامل مهار شد. عوامل اداره کل مدیریت بحران و منابع طبیعی به منظور پایش نهایی در منطقه مستقر هستند.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۱۲ تير ۱۴۰۳
فکری برای آبی شدن اراضی کوهدشت و جلوگیری از سوختن جنگلهای بلوط کوهدشت بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۱ تير ۱۴۰۳
قابل توجه مسولان مربوطه
اگر ورای دام در جنگل ها آزاد شود تحت هیچ شرایطی آتش سوزی اتفاق نخواهد افتاد .
حتما این کار را انجام دهید . آسیب چرای دام از آسیب آتش کمتر است .
آخرین اخبار