نشست تخصصی «تولید و اقتصاد سینمای مستند» با حضور برخی از اهالی سینمای مستند و رسانه جمعه این هفته (19خرداد‌ماه) ساعت 15 در ایوان شمس برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از ستاد خبری این نشست، هدف از برگزاری این نشست که توسط گروه سینما فیروزه برگزار می‌شود، بررسی وضعیت تولید و چرخه اقتصادی سینمای مستند، تحلیل عملکرد گروه‌های تولید و تامین مستند شبکه‌های سیما، بررسی تهیه‌کنندگی در سینمای مستند و بررسی عملکرد بخش دولتی و خصوصی در تولید و چرخه اقتصاد سینمای مستند است.

این نشست با حضور نسل‌های متفاوت از سینمای مستند از جمله سعید رشتیان، فرهاد ورهرام، محمدجواد لسانی، هادی آفریده و امیرحسین ماکویی و نیز عباس کریمی به عنوان کارشناس سینما و رسانه برگزار خواهد شد.

در این نشست همچنین مسئولین سازمان‌های مرتبط از جمله مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و صدا و سیما حضور خواهند داشت.

گروه سینما فیروزه در تلاش است تا در این نشست به شکل کاملا مستقل موضوعاتی از قبیل مطالعه و بررسی دقیق برای شناخت مخاطبین آثار مستند و برنامه‌ریزی تولید و پخش ‌فیلم مستند بر این اساس (ظرفیت‌سازی)، سرمایه‌گذاری و مشارکت صدا و سیما در تولید آثار مستند خاص با تهیه‌کنندگان بخش خصوصی سینمای مستند، خرید آثار مستند تولید شده در داخل کشور با اختصاص بودجه معین و بر اساس ضوابط مشخص با نظارت و مشارکت نمایندگان صنوف ذی‌ربط و همچنین طرح سوالاتی مانند چگونه حامی و سرمایه‌گذار برای فیلم مستند بیابیم؟ پول در سینمای مستند کجاست؟ چگونه بخش خصوصی در سینمای مستند تقویت می‌شود؟ تهیه‌کنندگی در سینمای مستند چه اهمیتی دارد؟ و ... بدون هیچ‌گونه نگاه خاصی تحلیل درستی از اقتصاد سینمای مستند ارائه و توسط خود مستندسازان و مسئولین به راهکارهای مناسب دست پیدا کند.

نشست «تولید و اقتصاد سینمای مستند» با حمایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار می‌شود و ورود برای عموم آزاد است./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار