ظرفیت پالایش نفت خام و میعانات گازی در پالایشگاه نفت بندرعباس 15 هزار بشکه در روز افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس با اجرای طرح افزایش ظرفیت پالایش نفت در پالایشگاه بندرعباس ، میزان پالایش نفت در این پالایشگاه از 320 هزار بشکه در روز به 335 هزار بشکه در روز افزایش یافت.

مدیر عامل پالایشگاه بندرعباس گفت: : با اجرای این طرح 15 هزار بشکه خوراک پالایشگاه ، ظرفیت تولید بنزین 200 هزار لیتر در روز ، نفتای سنگین صادراتی 800 هزار لیتر در روز و گازوئیل یک میلیون و 300 هزار لیتر در روز افزایش یافت.

  نامور افزود : در اجرای این طرح از ظرفیت های خالی در واحد تقطیر شماره دو و واحد غلظت شکن پالایشگاه استفاده شد.

مدیر عامل پالایشگاه بندرعباس گفت: با اجرای طرح افزایش ظرفیت پالایش نفت ، ظرفیت این شرکت در واحد تقطیر ده هزار لیتر در روز و در واحد غلظت شکن پنج هزار بشکه در روز افزایش یافت.

مدیر عملیات پالایشگاه نفت بندرعباس نیز گفت : اجرای طرح افزایش ظرفیت پالایش این پالایشگاه یک طرح ابتکاری بود که برای نخستین بار در کشور اجرا شد .

رمضانپور افزود : مهمترین ویژگی این طرح اجرای آن بدون سرمایه گذاری و هزینه است.

برای پالایش هر بشکه نفت خام در پالایشگاه نیاز به 15 هزار تا 20 هزار دلار سرمایه گزاری است.

مدیر عملیات پالایشگاه نفت بندرعباس گفت :اجرای این طرح علاوه بر افزایش ظرفیت پالایش در پالایشگاه موجب بهینه سازی فرآیند پالایش ، صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش گازهای ارسالی به مشعل های پالایشگاه شد.

مطالعات طرح افزایش ظرفیت شرکت پالایش نفت بندرعباس از دی پارسال در پالایشگاه نفت بندرعباس آغاز شد و از اواخر فروردین امسال به اجرا درآمد.

مدیر عامل پالایشگاه نفت بندرعباس گفت: صرفه جویی اقتصادی این طرح در روز 318 هزار دلار و در سال 119 میلیون دلار است.

هاشم نامور از اجرای مرحله دوم طرح افزایش ظرفیت در آبان امسال خبر داد و افزود: در این مرحله نیز ده هزار بشکه به ظرفیت پالایش پالایشگاه افزوده می شود.

پالایشگاه نفت بندرعباس در شش کیلومتری شمال خلیج فارس و در غرب شهر بندرعباس قرار دارد.

این پالایشگاه 19 درصد از فرآورده های نفتی کشور را تامین می کند .

بنزین ، گازوئیل، نفت سفید ، نفتا ، سوخت جت و نفت کوره از تولیدات پالایشگاه نفت بندرعباس است . این پالایشگاه همچنین تامین کننده خوراک دو کارخانه قیر سازی در نزدیکی پالایشگاه است ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.