دبیر علمی همایش منطقه‏ ای "نقش جهاد اقتصادی گفت: ایران به عنوان یک اقتصاد بزرگ و تأثیر گذار در دنیا است و در حال حاضر، اقتصاد ایران در مرتبه هفدهم دنیا قرار دارد.

خسرو عزیزی، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: اقتصاد ایران، بسیار بزرگ و در جهان تأثیر گذار است و تحریم ‏ها نتوانسته بر آن اثری بگذارد.

وی تصریح کرد: با توجه به بزرگی اقتصاد ایران، تحریم‏ های یک جانبه و چند جانبه نتوانسته مشکلات اساسی برای کشورمان ایجاد کند و با وجود تهدید های بسیار، روند صادرات غیرنفتی کاهش نیافته است.

دبیر علمی همایش منطقه‏ ای "نقش جهاد اقتصادی در تحقق الگوی اسلامی- ایرانی" بیان کرد: جهاد اقتصادی بحثی مهم و قابل تأمل و یک مفهوم مرکب است و واژه "جهاد" از مکتب اسلامی و آموزه ‏های دینی و "اقتصادی بودن" آن از وضعیت معیشتی یک کشور برگرفته شده است.

عزیزی تصریح کرد: نامگذاری سال‏ها از سوی رهبر معظم انقلاب، سمت و سوی برنامه ‏های استراتژیک و کلان اقتصادی و سیاسی کشور را تعیین می ‏کند.

استاد اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه مطرح کرد: با اشاره به نام‏ گذاری ‏های سال‏ های اخیر به اصلاح الگوی مصرف، همت و کار مضاعف و سال جهاد اقتصادی واژه‏ هایی مانند تولید و مصرف به عنوان مؤلفه‏ ها و متغیرهای مهمی که شاکله تمام برنامه ‏های اقتصادی کشور را تشکیل می ‏دهند.

دبیر علمی همایش منطقه‏ ای "نقش جهاد اقتصادی در تحقق الگوی اسلامی- ایرانی" خاطرنشان کرد: جهاد اقتصادی در مرحله بنیانی خود باید تحول در علوم انسانی و به خصوص اقتصاد را به دنبال داشته باشد و در صورت محقق نشدن این امر، در عرصه‏های عملی اقتصاد نتیجه‏ای حاصل نخواهد شد.

دبیر علمی همایش منطقه ‏ای "نقش جهاد اقتصادی در تحقق الگوی اسلامی- ایرانی" ادامه داد: تحریم ‏ها نه تنها مشکلاتی را به پیکره اقتصادی کشور وارد نکرده، بلکه زمینه پیشرفت‏ های درخشان در عرصه‏ های علمی از جمله هوا فضا، انرژی هسته‏ای و ... و کسب دستاورد های مهمی را در کشور مهیا ساخته است.

عزیزی همچنین از ارائه 25 مقاله توسط شرکت ‏کنندگان در همایش منطقه‏ ای "نقش جهاد اقتصادی در تحقق الگوی اسلامی- ایرانی" خبر داد و گفت: با نظر هیئت داوران، چهار مقاله در این همایش در قالب سخنرانی ارائه و بقیه در مجموعه مقالات درج خواهد شد./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.