رئیس اداره اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: با اجرای قوانین جدید مجازات حمل سلاح، عرصه برای قاچاقچیان سلاح در آذربایجان‌غربی تنگ‌تر می‌شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، علی جدیدی   اظهار داشت: فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی در اجرای قانون جدید، تشدید مبارزه با قاچاقچیان سلاح‌های غیرمجاز، فضا را برای مرتکبین این قبیل جرم‌ها ناامن و با تمام توان با مخلان نظم و امنیت اجتماعی مقابله می‌کند.

وی با اشاره به ماده پنج قانون فوق تصریح کرد: قاچاقچیان سلاح‌های گرم سبک بر حسب نوع سلاح به حبس از دو تا پنج سال و نیز از پنج تا 10 سال محکوم خواهند شد.

جدیدی با بیان اینکه نگهداری هرگونه سلاح گرم خلاف قانون است، افزود: با دارندگان سلاح‌های گرم برخورد جدی می‌شود.

وی با تاکید بر همکاری هرچه بیشتر مردم با پلیس در این زمینه گفت: دارندگان سلاح‌های گرم نسبت به تحویل سلاح‌های خود به فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی اقدام کنند و در غیر این صورت برخورد جدی با آن‌ها انجام می‌گیرد.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی با اشاره به دیگر جرائم دارندگان این سلاح‌ها اعلام کرد: بر این اساس در ماده شش قانون جدید تشدید مجازات نگه‌دارندگان سلاح‌های غیرمجاز، افرادی که هرگونه سلاح غیرمجاز نگهداری کنند به شش ماه تا دو سال حبس محکوم می‌شوند و جزای نقدی آن‌ها نیز از 20 میلیون تومان تا 80 میلیون تومان است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.