مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: حضرت زینب(س) مانند مادرش زهرا(س) تا پای جان از ولایت دفاع کرد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام جلال رضوی‌مهر امروز در قم، ضمن تسلیت وفات حضرت زینب(س) اظهار کرد: حضرت زینب(س) به حق نقش مادرش حضرت زهرا(س) را در دفاع از ولایت به خوبی ایفا کرد.

وی با اشاره به مخاطرات اسلام در دو مرحله از تاریخ گفت: مرحله اول برخورد تلخ و ناگوار پس از رحلت رسول اسلام(ص) است که تنها خون شهیده زهرا(س)، ولایت را احیا کرد و اجازه نداد حقیقت در لا به لای توطئه‌ها مخفی بماند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه به حضرت زینب(س) زهرای ثانی گفته می‌شود، عنوان داشت: حضرت زینب(س) منزل به منزل خطبه‌های غرایی را قرائت می‌کرد که مانند خطبه فدکیه مادرش زهرا(س) حقایق را روشن کرد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) فخر عالم اسلام و مفسره قرآن بوده و در آموزش عقاید اسلامی و اخلاق، نمونه‌ای مثال‌زدنی و فرهیخته‌ای آسمانی است.

رضوی‌مهر با اشاره به بصیرت حضرت زینب(س) گفت: این بانوی بزرگوار فرزندانش را به رکاب اباعبدالله الحسین(ع) فرستاد و این قهرمان نام‌آور کربلا هیچ‌گاه تسلیم دشمن نشد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) اسطوره صبر و استقامت و مفهوم حقیقی تقدس و کرامت بوده و اصول و فروع دین در جهاد یگانه زینب(س) به طور کامل مشخص است.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان داشت: امروز زنان مبارز بحرین الگوی خود را زینبی قرار دادند که از فرزند و برادر و زندگی دنیوی می‌گذرند تا مفهوم حقیقی انسانیت باقی بماند.

وی ادامه داد: امروز آل خلیفه اعمالی منطبق با بنی امیه دارد و به زنان محجبه و متدینه بحرین جسارت کرده و پرده عفاف دینی را گسسته و هجوم به خانه‌ها، مساجد و غارت اموال شخصی را در دستور کار خود قرار داده و چه قدر وقیحانه آل سعود در این جنایت آل خلیفه را همراهی می‌کند.

رضوی‌مهر با تاکید بر درس‌‌آموزی از حضرت زینب(س) گفت: امروز باید از زینب درس آزادگی، شجاعت، وفاداری و عبادت الهی را آموخت.

وی یادآور شد: حضرت زینب(س) تربیت یافته بیت علی و دانش‌آموخته وحی و معارف آسمانی بود.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان داشت: حضرت زینب(س) در مشکلات و سختی‌ها جز خدا به کسی توکل نکرد، بنابراین زنان کنونی باید در سختی‌ها و دشواری‌ها به کسی جز خدا چشم یاری نداشته باشند.

وی یادآور شد: حجاب، حیا و عفت، عبادت و مهرورزی حضرت زینب(س) بزرگترین خصوصیت ایشان بوده که بانوان امروز باید از ایشان درس‌ بگیرند./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.