اجراي طرح دريا نيازمند همت همگاني و حمايت جدي مسئولان

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارز ساري ، نبود مديريت مرکزي و قوي ، کمبود اعتبارات ، کم توجهي برخي از مسئولان موجب شده است طرح سالم سازي دريا آنچنان كه بايد اجرا نشود .
طرح سالم سازي سواحل که به نام طرح دريا شناخته شده است شامل مجموعه اي براي رفاه استفاده کنندگان از ظرفيت هاي گردشگري دريا است ، اين طرح ها در سواحل 355 کيلومتري مازندران نيز اجرا مي شود .
معاون سياسي امنيتي استاندار و مسئول ستاد و طرح دريا در مازندران شمار طرح هاي امسال را 160 واحد اعلام کرد و گفت : اين تعداد در مقايسه با پارسال 40 درصد افزايش دارد .
هادي ابراهيمي با بيان اينکه اين طرح ها از ابتداي خرداد تا پايان شهريور است افزود : 48 ساعت پيش از آغاز ماه مبارک رمضان اجراي طرح دريا در همه نقاط مازندران متوقف خواهد بود .
وي مي گويد : براي اجراي بهتر اين طرح ، آن را به منطقه يک شامل تنکابن  ، رامسر عباس آباد ، نوشهر و چالوس با مسئوليت فرمانداري چالوس ، منطقه 2 شامل نور ، محمود آباد ،فريدونکنار و بابلسر با مسئوليت فرمانداري بابلسر و منطقه 3 شامل ساري ، جويبار ، نکا ، بهشهر ، گلوگاه و مياندرود با مسئوليت فرمانداري ساري تقسيم کرديم .
اما در حالي که ابراهيمي از آمادگي مناسب استان مازندران براي اين طرح سخن مي گويد : مدير کل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري مازندران گفت : نصب پارچه ، حصارهاي پلاستيکي و چند سطل زباله را نمي توان طرح دريا ناميد .
فرزانه افزود : رعايت حريم 60 متري دريا براي ساخت و سازها ، رعايت شئون اخلاقي و ايجاد فضاي فرهنگي و فراهم کردن امکانات تفريحي مانند جت اسکي ، گشت هوايي و دريايي ، غواصي ، مراکز خريد ، نمايشگاه هاي مختلف صنايع دستي ، سرويس هاي بهداشتي ، مراکز
خدماتي و رفاهي تنها بخشي از زير ساخت هاي طرح درياست که بسياري از آنها تاکنون محقق نشده اند .
وي گفت : مسئوليت اين اداره کل درباره دريا فقط دبيري ستاد است و امور مديريتي به معاونت سياسي استانداري و امور اجرايي به شهرداران شهرهاي مختلف واگذار شده است .
فرزانه دو هفته پيش از اجراي 6 طرح دريا بصورت مکانيزه خبر داده بود که در پاسخ به سئوالي درباره نحوه اجراي آن افزود : اين طرح الان در حد پيشنهاد مطرح است اما مي توان به اين گزينه نيز فکر کرد .
فرجي شهردار نور  مي گويد : طرح دريا در سواحل 27 کيلومتري اين شهر پس از سالها همچنان سنتي است و به دليل نداشتن اعتبار نمي توان فعاليت خاصي داشت .
وي افزود : هيچ يک از طرح هاي درياي در نظر گرفته شده را امسال نمي توانيم اجرا کنيم و مسئولان گله اي نداشته باشند .
مومني شهردار رويان نيز با تحميلي دانستن اين طرح براي شهرداري ها آن را باري سنگين بر دوش شهرداري ها اعلام کرد و گفت : مسوولان با نا آگاهي باعث بروز مشکلات جدي براي شهرداري ها و نيز نحوه اجراي طرح هاي دريا شده اند .
اماني شهردار نوشهر هم مي گويد : شهرداري ها به علت مشکلات فراوان اجرايي و اقتصادي توان اجراي اين طرح را ندارند .
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران گفت : طرح دريا مانند هر سال ، با بي پولي و مشکلات فراوان ، امسال هم اجرا مي شود اما برنامه هاي فرهنگي نياز به اعتبار دارد که تاکنون از اين اعتبارات خبري نيست.
حجت الاسلام ابراهيمي مي گويد : پارسال ، از جمله برنامه هاي اين اداره کل در طرح سالم سازي دريا ، اجراي طرح کتابخواني در ساحل ، نمايش تئاتر و اجراي بازي هاي محلي بود که با ناهماهنگي مسئولان و نداشتن بودجه اجرا نشد .
ابراهيمي معاون سياسي امنيتي استاندار هم از ضعف شديد اجراي برنامه هاي مصوب طرح دريا انتقاد کرد و گفت : کمبود اعتبار نبايد مانع اجرا ، يا دليلي براي اجراي ضعيف اين طرح  باشد .
وي با بيان اينکه مشکلات عمده اي در اجراي اين طرح ها وجود دارد افزود : نداشتن منابع و اعتبارات کافي ، کمبود نيروي انساني امدادي و اورژانس 115 و ساخت و سازها در حريم 60 متري ساحل مسائلي است که موجب آزار مسئولان شده است ./ج2

برچسب ها: ساری ، طرح ، دریا ، نیازمند ، مدیریت ، واحد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.