فردي که در يک درگيري دوستش را با ضربات جسم سخت به ناحيه پشت سر به قتل رساند و در يک چاه 90متري انداخت ،سرانجام پس از گذشت 6ماه جسد مقتول از سوي کارآگاهان پليس آگاهي کشف و قاتل دستگير شد.

به گزارش خبرنگاراجتماعي باشگاه خبرنگاران،سي ام آبان سال گذشته فردی با مراجعه به کلانتری 206 نامجو ، با طرح شکایتی با موضوع "اعلام فقدانی" به مأموران اعلام کرد : "پسرم به هویت "عیسی . ح" (31 ساله) به قصد شرکت در مراسم جشن عروسی یکی از بستگان ، با یک دستگاه خودرو شخصی پراید سفید رنگ از منزل خارج شده  و دیگر به خانه بازنگشته است " .
با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور دادیار شعبه هفتم دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
با ارجاع پرونده به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، کارآگاهان به تحقیق از اعضای خانواده فقدانی پرداختند و در همان مراحل اولیه تحقیقات اطلاع پیدا کردند که فقدانی قصد داشته تا پس از گرفتن مبلغ 7 میلیون و 500 هزار تومان وجه نقد از یکی از همکارانش ، برای تعویض خودرو پراید شخصی خود با خودرو 206 متعلق به یکی از دوستانش به هویت "رسول . ش" (32 ساله) ، به محل کار این شخص در پارکینگی واقع در خیابان سرباز مراجعه کند که پس از آن ناپدید شده است .
با توجه به اطلاعات بدست آمده در خصوص مراجعه عیسی به پارکینگ محل کار رسول ، کارآگاهان اداره یازدهم با مراجعه به پارکینگ به تحقیقات از رسول پرداختند ؛ رسول در اظهارات اولیه خود مدعی شد که قصد داشته تا خودرو 206 متعلق به یکی از دوستانش را به صورت امانت در اختیار عیسی قرار دهد تا وی در عوض خودرو پراید ، با خودرو 206 به مراسم جشن عروسی برود اما صاحب خودرو به علت عدم آشنایی با رسول از دادن خودرو خودداری و رسول نیز پس از آن ، از پارکینگ خارج شده و دیگر اطلاعی از او ندارد .
کارآگاهان اداره یازدهم در ادامه تحقیقات و با اطمینان از مراجعه عیسی به پارکینگ ، تحقیقات از دیگر کارکنان پارکینگ را در دستور کار خود قرار دادند و متوجه شدند که بر خلاف ادعای رسول مبنی بر خارج شدن عیسی از داخل پارکینگ ، فردای آنروز رسول با خودرو متعلق به عیسی از پارکینگ خارج شده است .
با توجه به اطلاعات بدست آمده از تحقیقات صورت گرفته و همچنین تناقضات موجود میان اظهارات رسول با دیگر کارکنان پارکینگ ، کارآگاهان اداره یازدهم با دستور مقام قضایی اقدام به دستگیری رسول در بيستم ارديهشت سال جاري و انتقال وی به اداره یازدهم کردند .
کشف جسد در عمق 90 متری زمین :
با انتقال رسول به اداره یازدهم ، وی همچنان با تکرار اظهارات اولیه خود مدعی بی اطلاعی از سرنوشت عیسی شد. اما در در قبال کشف خودرو پراید متعلق به عیسی در نزدیکی محل سکونتش واقع در خیابان شهمیرزادی و دیده شدن وی در حین تردد با خودرو پراید متعلق به عیسی در زمان خارج شدن از داخل پارکینگ ، قادر به دادن پاسخ قانع کننده ای به کارآگاهان نشد .
با وجود دلایل و مدارک بدست آمده در طول تحقیقات و در شرایطی که رسول همچنان تلاش داشت تا خود را بی گناه نشان دهد ، اما در اظهارات جدیدی مدعی شد که احتمال می دهد که عیسی به علت مصرف شیشه و توهم ناشی از آن ، خود را به داخل چاه داخل انباری پارکینگ انداخته باشد .
با توجه به اظهارات جدید رسول در خصوص سقوط عیسی به داخل چاه ، کارآگاهان اداره یازدهم ضمن انجام هماهنگی با ایستگاه آتش نشانی ، به محل چاه داخل انباری مراجعه کردند و در حالیکه مأموران آتش نشانی به علت عمق زیاد چاه مجبور به استفاده از اکسیژن شده بودند ، جسد عیسی با گذشت نزدیک به 6 ماه از زمان فقدانش به صورت کاملا سالم از عمق 90 متری زمین خارج و در بررسی های انجام شده توسط عوامل تشخیص هویت و تیم پزشکی قانونی ، آثار ضربه ناشی از اصابت جسم سخت به ناحیه پشت سر مورد شناسایی قرار گرفت .
با کشف جسد متعلق به عیسی از داخل چاه ، پرونده از شعبه هفتم دادیاری دادسرای جنایی به شعبه پنجم بازپرسی ویژه قتل دادسرای
امور جنایی تهران ارجاع شد و به دستور آقای رسولی ، پرونده جهت رسیدگی در خصوص ارتکاب جنایت در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
با ارجاع پرونده به اداره دهم پلیس آگاهی و آغاز تحقیقات در خصوص ارتکاب جنایت ،رسول همچنان تلاش داشت تا خود را بیگناه معرفی نماید اما سرانجام با توجه به دلایل و مدارک بدست آمده در طول تحقیقات به ناچار لب به اعتراف گشود و در مورخه هجدهم خرداد سال جاري به ارتکاب جنایت اعتراف کرد .
متهم در اعترافات خود و در توضیح زمان حادثه به کارآگاهان گفت : در سي ام آذر سال گذشته  ، در پارکینگ ... واقع در خیابان سرباز در حال استراحت بودم که عیسی به پارکینگ آمد و گفت که قصد دارد تا خودرو 206 یکی از کارکنان پارکینگ را با وساطت من ، برای رفتن به عروسی تحویل بگیرد اما صاحب خودرو 206 با اعلام این موضوع که هیچ شناخت و آشنایی قبلی با عیسی ندارد ، از دادن ماشین به وی خودداری کرد ؛ به همین علت عیسی مجددا در ساعت 03:00 بامداد مجددا به محل استراحت من آمد و این بار به درخواست او بیدا شده و هر دو نفر به داخل انبار پارکینگ رفتیم ؛ در داخل انبار بود که میان من و عیسی درگیری ایجاد شد و عیسی یک ضربه به صورتم زد و من نیز [ که بسیار عصبانی شده بودم ] او را به عقب هل دادم و عیسی از ناحیه پشت سر به وسایل و لوازم داخل انبار برخورد کرد و روی زمین افتاد ؛ ابتدا تصور کردم که او قصد ترساندن مرا دارد و به همین علت بدون توجه به افتادنش بر روی زمین مجددا به اتاق محل استراحت خود بازگشتم اما پس از گذشت نزدیک به نیم ساعت و در حالیکه از عیسی خبری نشده بود ، به داخل انبار برگشتم و در آن زمان با دیدن صورت عیسی متوجه شدم که او بر اثر همان ضربه فوت کرده است ؛ در همین زمان و در حالیکه بسیار ترسیده بودم ، [ ناگهان ] خودروی گشت پلیس را که برای تحویل دادن خودرو توقیفی وارد پارکینگ شده بود ، مشاهده کردم و از ترس اینکه مبادا مأموران متوجه موضوع شوند و مرا دستگیر کنند ، تصمیم گرفتم تا جنازه عیسی را به داخل چاه پارکینگ بیندازم ؛ به همین منظور و پس از کنار زدن حفاظ دریچه چاه ، جنازه را به داخل آن انداختم و مجددا به محل استراحتم بازگشتم و خود را به خواب زدم ؛ صبح زود بود که سایر کارگران پارکینگ ، برای تعویض نوبت نگهبانی به من مراجعه کردند و در آن لحظه برای گمراه کردنشان ، از آنها پرسیدم "خودرو پراید متعلق به عیسی در داخل پارکینگ چه می کند ؟" و کارگران نیز از موضوع اظهار بی اطلاعی کردند . در حدود ساعت 08:00 صبح بود که خودرو عیسی را از پارکینگ خارج و پس از برداشتن پول های داخل ماشین ، خودرو را در خیابان شهمیرزادی رها کردم " .
 
سرهنگ کارآگاه  آریا   حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " با توجه به اعتراف صریح متهم در خصوص ارتکاب جنایت ، متهم بيستم خرداد سال جاري جهت صدور قرار قانونی به شعبه پنجم بازپرسی دادسرای جنایی منتقل و به دستور بازپرس محترم پرونده ، قرار بازداشت موقت برای متهم صادر و جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است  " ./ز
برچسب ها: کشف ، جسد ، سالم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار