معترضان پاکستاني با حضور در خيابان‌هاي شهر پيشاور، حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا به مناطق قبايلي را محکوم کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، معترضان خواستار پايان چيزي که آن را نقض حاکميت پاکستان توسط آمريکا و دخالت واشنگتن در امور داخلي کشورشان مي‌خواندند، شدند.

اين تظاهرات پس از آن برگزار شد که لئون پانتا وزير دفاع آمريکا با وجود شکايت اسلام آباد و مردم پاکستان، تاکيد کرد که واشنگتن، حملات هواپيماهاي بدون سرنشين به اين کشور را ادامه خواهد داد.

وزارت امور خارجه پاکستان روز سه شنبه ريچارد هاگلند، کاردار امريکا را به خاطر ادامه حملات هوايي واشنگتن به مناطق قبايلي، احضار کرد.

روابط امريکا و پاکستان به ويژه در سال ۲۰۱۱ و در پي کشته شدن دو پاکستاني به دست يک پيمان‌کار سازمان سيا و ورود غيرقانوني یک گروه نظامي امريکايي به خاک آن کشور به بهانه کشتن اسامه بن‌لادن، سرکرده پيشين گروه القاعده، به شدت تيره شد.

تيرگي روابط دو کشور در نوامبر سال ۲۰۱۱ به دنبال کشته شدن ۲۴ سرباز پاکستاني در دو پايگاه ارتش در نزديکي مرز افغانستان شدت گرفت. اين حادثه سبب شد اسلام‌آباد مسير انتقال تجهيزات مورد نياز نيروهاي خارجي تحت امر امريکا به افغانستان را مسدود کند.

واشنگتن مدعي است که در اين حملات هوايي شبه نظاميان هدف قرار می‌گیرند؛ با وجود این، آمارهاي منتشر شده از تلفات اين حملات نشان از آن دارد که غيرنظاميان پاکستان قربانیان اصلی اين حملات غيرقانونی امريکا به شمار مي‌آيند.

بيش از ۱۵۰ نفر از ابتداي سال۲۰۱۲ تاکنون، در حملات هواپيماهاي بدون سرنشين امريکايي به مناطق قبايلي پاکستان کشته شده‌اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار