شهرری با فعال بودن 145 رشته صنایع دستی نیازمند نگاه ویژه مسئولان شهر است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با توجه به اینکه شهرستان ری شهری تاریخی و باستانی در استان تهران به شمار می آید از 257 رشته صنایع دستی شناخته شده در کشور 145 رشته به طور فعال در شهرستان ری مشغول کار هستند که به طور پراکنده در سطح شهرستان فعالیت می کنند.

*ساخت شهرک صنایع دستی در شهرری

در راستای ساماندهی مشاغل صنایع دستی مسئولان شهری به فکر احداث شهرکی برای صنایع دستی ری افتادند که حالا کمک ویژه مسئولان را می طلبد.

در همین راستا رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری گفت: نزدیک به هزار کارگاه فعال صنایع دستی به طور پراکنده در سطح شهرستان مشغول فعالیت هستند که به جهت پایین آوردن هزینه اجاره بهای کارگاه ها و قیمت تمام شده تولیدات صنایع دستی، ایجاد شهرک صنایع دستی امری لازم و ضروری به نظر می رسد.

امیرمسیب رحیم زاده در ادامه افزود: با مطرح کردن طرح احداث شهرک صنایع دستی تاکنون اقدامات خوبی در این خ صوص انجام دادیم و موافقت های اولیه نیز صورت گرفته امیدواریم با در نظر گرفتن مکان مناسب بتوانیم طرح را تصویب کرده و به کمک مسئولان شهری این طرح اجرایی شود.

وی ادامه داد: تجمیع کارگاه ها،‌ نظارت بیشتر، افزایش کیفیت محصولات و تقویت صادرات را به همراه خواهد داشت.

*اهدا صنایع دستی به جای برنده های خارجی

رحیم زاده در ادامه با اشاره به نامگذاری سال 91 اذعان داشت: در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری، با توجه به پتانسیل بالای شهرستان در حوزه صنایع دستی در نظر داریم با ارگان ها و ادارات شهر مکاتبه ای انجام داده تا از این پس درمراسم، مسابقات و جشنواره ها برای اهدا جوایز به افراد به جای اهدا جوایزی با برندهای خارجی از تولیدات صنایع دستی هنرمندان ری استفاده کنیم.

این در حالیست امسال،‌ سال حمایت از تولید و سرمایه ایرانی نام گرفته است با احداث این شهرک قدری بیشتر به هنر هنرمندان شهر ارج بنهیم و با حمایت از کارشان از کار و سرمایه ایرانی حمایت کنیم و این امر حمایت بیشتر مسئولان را مطلبد./ز

گزارش از فاطمه هنرور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار