شهردار منطقه یک اصفهان گفت: دو اصل درخت نخل کهنسال به دلیل آزادسازی مسیر از خیابان اردیبهشت به خیابان زاهد منتقل شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محمدرضا باباگلیان در اصفهان در ارتباط با جابجایی دو اصله درخت نخل کهنسال اظهار داشت: دو اصله درخت نخل کهنسال طی ماه جاری به دلیل آزادسازی مسیر از ملک شخصی واقع در خیابان اردیبهشت، کوچه شهید طباطبایی به خیابان شهید زاهد نجفی، حد فاصل خیابان طالقانی و میرداماد منتقل شد.

وی در ادامه افزود: سن این درختان تک لپه با ریشه افشان 60 تا 70 سال و محیط بن درخت بین 300 تا 350 سانتی متر و ارتفاع آنها 13 تا 15 متر است.

شهردار منطقه یک اصفهان در مورد چگونگی جابجایی این درختان بیان داشت: برای جابجایی این درختان، برشی به شعاع 1.5 متر و به عمق 3 متر اطراف طوقه درخت و برشی در خاک زیر ریشه در عمق سه متری زده شد.

وی به ادامه روند کار اشاره و تصریح کرد: پس از آن خوابانیدن درخت به وسیله ماشین‌های مکانیکی و بارگیری آن به منظور حمل، هرس ریشه و پوشاندن ریشه‌ها به وسیله گونی و مرطوب نمودن آن، ایجاد گود مناسب و عمق کافی در محل مورد انتقال و استفاده از خاک و کود مخلوط و ایجاد تشتک مناسب جهت آبیاری به موقع و کافی و استفاده از محلول تحریک ریشه‌زایی درخت به نام میورادیکافت هنگام آبیاری، مراحل انجام این جابه‌جایی بوده است.

باباگلیان در پایان در ارتباط با ماشین‌آلات مورد استفاده اظهار داشت: بیل مکانیکی 912، جرثقیل 20 و50 تنی و کامیون از ماشین‌آلات مورد استفاده در این جابجایی بودند./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.