رئیس اداره حفاظت محیط زیست اقلید از زنده گیری و تیمار یک خرس قهوه‌ای در این شهرستان خبر داد و آن را فرصت دوباره برای احیای حیات وحش دانست.

علی بخش نجاتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست اقلید با بیان اینکه یک خرس قهوه‌ای در منطقه شکار ممنوع کوه خرسی این شهرستان دچار حادثه شده بود، اظهار کرد: این خرس در قسمت کوه‌های بکان بخش حسن آباد اقلید در مسیر جاده آسفالته روستای بکان بر اثر برخورد خودرو آسیب دیده بود.

او افزود: این گونه حیات وحش توسط کارشناسان بخش اداره حیات وحش اداره کل و یگان اداره حفاظت محیط زیست اقلید به وسیله تور زنده گیری و سپس جهت تیمار بیشتر و مدوا به اداره کل حفاظت محیط زیست فارس منتقل شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اقلید از رانندگانی که قصد تردد در جاده‌های روستای بکان و امامزاده اسماعیل را دارند خواست، موازین ایمنی را رعایت کنند و ضمن همکاری با یگان محیط زیست با کمترین خسارت در این جاده ها، آمد و شد کنند تا به این گونه جانوری صدمه وارد نشود.

نجاتی با بیان اینکه روزانه ده‌ها حیوان اهلی و وحشی در نقاط مختلف، قربانی تصادفات جاده‌ای می‌شوند، افزود: تصادفاتی که برای این مخلوقات ناگزیر است، اما انسان‌ها می‌توانند راهکار‌هایی برای کاهش آن بیابند. 

شاید بتوان گفت که همه رانندگان و سرنشینان خودرو‌های مختلف حداقل یک بار در عمر خود با لاشه حیوانات افتاده بر سطح جاده‌ها و خیابان‌ها رو به رو شده اند. در خیابان‌ها و بزرگراه‌های شهری سگ‌ها و گربه‌ها و در جاده‌های برون شهری، گونه‌های متنوع جانوری قربانی خودرو‌هایی بوده اند که با سرعت زیاد آن‌ها را یا ندیده، زیر گرفته اند و یا نجات خود و خودروی شان را بر جان آن‌ها مقدم دانسته اند.

اقلید در شمال استان فارس و در فاصله ۲۷۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار