ارومیه/

توزیع برنج ایرانی به قیمت ارزان در آذربایجان‌غربی

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: برنج ایرانی به قیمت ارزان تا پایان ماه مبارک رمضان سال‌جاری توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه، جعفرصادق اسکندری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 2 هزار و 20 تن برنج ایرانی به منظور تثبیت و کاهش قیمت برنج در بازار توزیع می‌شود.

وی افزود: این مقدار برنج تا پایان ماه مبارک رمضان سال‌جاری و با قیمت 19 هزار ریال در اختیار مصرف‌کنندگان گذاشته می‌شود.

به گفته اسکندری 220 تن از مقدار مذکور جذب شده و در حال توزیع است.

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای، رفاه، اتکا، شرکت‌های تعاونی مصرف، کارمندی، کارگری، فرهنگیان و برخی از واحدهای صنفی از جمله مراکز توزیع این کالا هستند.

اسکندری در ادامه گفت: در راستای تنظیم بازار گوشت قرمز، 5 هزار رأس گوسفند تأمین شده است که در کشتارگاه‌های استان در حال ذبح و بسته‌بندی است.

وی در ادامه با اشاره به صادرات استان گفت: ارزش کالاهای صادره از استان طی دو ماه نخست سال‌جاری 53 درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان بازرگانی استان با بیان اینکه در این مدت 245 هزار تن انواع کالا از آذربایجان‌غربی به سایر کشورها صادر شده است، تصریح کرد: ارزش کالاهای صادره 97 میلیون دلار است.

اسکندری افزود: در طول سال گذشته 672 میلیون دلار کالا در بخش‌های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی، خدمات گردشگری، خدمات فنی مهندسی، خدمات درمانی، فرش و صنایع دستی صادر شده است که امیدواریم در سال‌جاری با تدوین برنامه‌های مؤثر شاهد رشد روزافزون صادرات استان باشیم.

وی در ادامه گزارشی از برنامه‌های عملیاتی سازمان بازرگانی استان برای سال 91 در حوزه تجارت خارجی ارائه داد و گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای تجار و بازرگانان، برگزاری همایش برندهای برتر استان، اعزام هیئت‌های تجاری و سرمایه‌گذار، برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در اربیل، دهوک، ایروان و ارمنستان، تشکیل میزهای تخصصی کالا و بررسی تحلیل بازارهای کشورهای هدف صادراتی از جمله مهم‌ترین برنامه‌های عملیاتی این سازمان هستند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.