پیشرفت علم حاصل تبادلات و تعاملات است و اگر روابط بین‌المللی را در این حوزه تقویت کنیم گسترش علم با سرعت بیشتر و هزینه کمتری همراه خواهد بود.

دکتر روستا آزاد رئیس دانشگاه صنعتی شریف در حاشیه برگزاری مراسم تقدیر از پرفسور آگره برنده جایزه نوبل شیمی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران گفت: هیچ موقع و در هیچ زمان و مکانی علم به تنهایی در یک حوزه پیش نرفته است و پیشرفت علم حاصل تعاملات و تبادلات دانشمندان در همه زمان‌ها و مکان‌هاست و با توجه به راهبردهایی که دانشگاه صنعتی شریف در راستای تقویت روابط بین‌الملل دنبال می‌کند با بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا در حوزه علم و تکنولوژی ارتباطات و تعاملات علمی برقرار کرده‌ایم و این روند با جدیت دنبال خواهد شد.
وی به حضور پرفسور اگری  برنده جایزه نوبل شیمی در ایران اشاره کرد و افزود: طی حضور ایشان در کشور جلسات متعددی با دانشجویان و اهالی علم و دانش داشته‌اند که از آن جمله حضور در جلسات پزشکی تهران بوده است در جلسه دانشگاه شریف در حوزه بیوشیمی و پزشکی مباحث پرباری مطرح شد و دانشجویان در این زمینه به پرسش و پاسخ پرداختند.
روستاآزاد تصریح کرد: امیدواریم که ورود ایشان به این دانشگاه زمینه ساز همکاری‌های متقابل باشد و با مذاکراتی که با ایشان صورت گرفته و با اختصاص اتاق مخصوص به ایشان پذیرفتند سالی یک بار جهت تبادلات علمی و کمک در پروژه‌های دکترا و داوری مقالات و پایان‌ نامه‌های این مقطع به ایران بیایند.
روستا آزاد با بیان اینکه پرفسور آگره از حضور در ایران اظهار رضایت کردند ادامه داد: علاقه به علم و دانش در ایران به حدی است که در صحبت‌هایی که با ایشان داشتیم از میزان پیشرفت‌های علمی تحت تاثیر قرار گرفتند و از نوع و جنس سوالات که دانشجویان از ایشان داشتند خیلی راضی و خوشحال بودند و اظهار کردند بزرگترین سرمایه شما در ایران نه امکانات مالی و تجهیزات است بلکه جوان‌های علاقه‌مند و دانش پژوهی است که با علاقه درمسیر علم و دانش رشد و پیشرفت می‌کنند.
لوح تقدیر دانشگاه صنعتی شریف به برنده جایزه نوبل شیمی اهدا شد. بر پایه همین گزارش در پایان مراسم سخنرانی پرفسور آگره برنده جایزه نوبل شیمی و دکتر روستا آزاد رئیس دانشگاه صنعتی شریف لوح تقدیر این دانشگاه را به پاس خدمات پرفسور آگره در دنیای علم و دانش به وی اهدا کرد و ازاین دانشمند از طرف دانشجویان مورد تشویق فراوان قرار گرفت.
گفتنی است، در حین سخنرانی ایشان دانشجویان پرسش‌هایی را مطرح کردند که با استقبال و جوابگویی ایشان روبرو شد و استقبال از این مراسم به حدی بود که علاوه بر تکمیل ظرفیت سالن جابربن حیان دانشگاه صنعتی شریف بقیه علاقمندان از طریق مونیتور بزرگی که در بیرون سالن کارگذاشته شده بود این مراسم را تماشا می‌کردند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.