هزینه پرداختی پیوند کلیه در ایران 7 میلیون که در مقایسه با قمیت 100 پوندی انگلستان ناچیز است.

قاسمی رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در ایران اهدای عضو شرایط ویژه خود را دارد که این شرایط شامل موارد زیر است.
خانواده اهدای عضو زنده باید در جریان باشند افرادی که شرایط روحی و روارنی مساعد نداشته باشند نمی توانند به عنوان اهدا کننده زنده محسوب شوند.
وی افزود: اهدای عضو در ایران به صورت مدیر محسوب می شود، زیرا هزینه پرداختی که امسال برای پیوند مد نظر قرار گرفته 7 میلیون است که در مقایسه با کشور انگلستان که هزینه پرداختی آن 100 پوند بسیار ناچیز است.
در این میان هزینه پرداختی براساس میزان بیکاری فرد از مشاغل و تورم جامعه در نظر گرفته شده نه به میزان ارزشی که کلیه براي یک فرد دارد.
وی اذعان داشت: طی تلاش هایی که از طرف وزارت بهداشت مبنی بر اینکه پیوند عضو باید از طریق افراد منجر به مرگ مغزی صورت گیرد، در سال جاری بیش از 700 مورد پیوند از این طریق بوده که اگر این روند به نحو احسن طی شود در سال دیگر نیازی به پیوند زنده نیست.
قاسمي با بیان اینکه 30 درصد اعمال جراحی پیوند در آمریکا و انگلستان از طریق خرید و فروش صورت می گیرد، افزود: فیلمی که از طرف BBC ناشی از فروش کلیه در ایران طی سال های گذشته ساخته و توسط چندین کشور پخش شده است صحت اطلاعاتی ندارد زیرا افرادی که در آن حضور دارند به عنوان مسئولین در حیطه انجمن کلیه نبوده و این اعمال ناشی از حسادت آنها صورت گرفته است.

 ***ایران کشور مهم در حیطه انجام پیوند کلیه است
وی افزود: هر ساله در کشورهای دنیا کنفرانس های متعددی در حوزه پیوند کلیه صورت می گیرد و یک کنوانسيوني برای این حوزه در نظر گرفته شد که حتی بعضاً ایران ریاست آن را بر عهده می گیرد و با داشتن اعضای با نفوذ و آمار بالای مقالات ایران جایگاه مساعدی در بین کشورهای جهان دارد.
وی تصریح کرد: وزارت بهداشت 1000 دستگاه دیالیز را طی 5 سال گذشته باید وارد ایران می کرد که بر اساس بوروکراسی های اداری گمرگ هنوز این وعده عملی نشده در گذشته انجام این وظایف  به عهده شواری دیالیز بود که در حال حاضر فعالیتهای چندانی ندارد.
رئيس انجمن حمايت از بيماران كليوي با بیان اینکه گرانی دارو یک روند جهانی است، افزود: بالا رفتن قیمت دارو یک پروسه جهانی است ولی در ایران به دلیل روند بوروکراسی واردات گاهاً شاهد افزایش قیمت هستیم البته بر طبق وعده رئیس جمهور داروهایی مانند راپامیون باید رایگان در اختیار بیماران قرار گیرد.
قاسمي خاطر نشان کرد: معاونت دارو و غذا، واردات بعضی از اقلام داروها را در حیطه یک شرکت خاص گذاشت که همین انحصاری بودن از دلایل دیگر گرانی دارو محسوب می شود./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
mahdi
۱۵:۳۷ ۲۷ شهريور ۱۳۹۳
سلام من دنبال کلیه می کردم و افغانی هستم یک کلیه b+اگر کسی با این مشخض است با این شم8406اره تماس بگیرد 0917456
Iran (Islamic Republic of)
اتوماسیون اداری
۰۹:۴۸ ۳۰ آذر ۱۳۹۲
سلام. خیلی عالی بود مرسی. به ما هم در زمینه اتوماسیون اداری سر بزنید
http://www.faragostar.net/
آخرین اخبار